Westernridning i Skåne?

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Monsterkyss
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 5 765
M

Monsterkyss

Jag har googlat lite och kikat runt, men inte fått något riktigt svar på vart i Skåne man kan lära sig "rida western". Det finns ju fullt av ridklubbar överallt, men jag kan inte hitta någon westerninriktad. Självklart måste det ju finnas någon, men vart? :confused:

Sv: Westernridning i Skåne?

Det finns nog ingen klubb som sysslar med det men däremot vet jag att top performance horses i Hörby erbjuder western ridning på lånad häst.

Du kan söka på förkortningen plus se så kommer till deras hemsida.
Har du egen häst finns det många alternativ, du har Bråvesta, Bökeberg, Horsefeelings, Rick Lemay osv osv.
Annars kan du ta kontakt med någon av de klubbar som finns i Skåne för mer hjälp och alternativ om du vill syssla med western, du har wris, whao, wins, sbwr.

Lycka till!
Monica Widh, ordförande i WRIS

Oh, tack så mycket för svaret :) får kolla upp det. Synd att det inte finns fler, känns som att western är ett mycket schysstare sätt att rida. Men ja, jag får kolla upp det :)

Jag hade praktik på en westernridskola i Skåne som hette Lilla trällekilla och låg nere i Genarp.
Nu var det en hel del år sedan så jag vet inte om den finns kvar.

För en tid sedan ville jag börja med westernridning och hittade verkligen ingenting i närheten av där jag bor. Då la jag ut en annons på blocket och fick ett svar. Det svaret blev jag väldigt lycklig över och idag rider jag western regelbundet.

Hoppas du hittar något :)

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
550
Senast: Ramona
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 829
Senast: Nepenthe
·
Utrustning När jag jobbade i stall för 10+ år sedan så tyckte jag att Mountain Horse ridkängor i denna modell Var oslagbara under den varma delen...
Svar
1
· Visningar
239
Senast: Jeps
·
Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som... 2
Svar
31
· Visningar
2 208
Senast: Reshästen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka