Willes bilköpstråd

När man kör mycket på etanol så blir slangar och packningar med tiden mer spröda än när man kör på bensin.
Det beror på att etanol torkar ur materialet på ett annat sätt än bensin.
Men det brukar inte märkas före 30 000 mil.
Det är viktigt att se till att reservdelar är anpassade för etanol när bilen repareras i regioner där bränsle passerar.

Om bilen är 5 cylindrig så skulle jag rekommendera en kontroll av vevhusventilationen för säkerhets skull.
Så att det inte blir dumt.

Lycka till med bilen.
De är fina att åka i.
 
Etanol.

Nej. Det känns bara som om jag satt mig i skiten igen. Jag känner mig så galet stressad över beslutet att köpa den här bilen.
Se det s¨här då. Att inte agera (=inte köpa någon bil alls) är ett dåligt val. Du har agerat (=köpt en bil), alltså är det i alla fall så sett ett bra val. Huruvida bilen är bra i sig själv återstår att se, men du kan ju ha fått en alldeles utmärkt Volvo trots allt. Alla är inte skit, du har säkert fått en bra variant, för trots allt finns de ju ändå.

Tänk positivt så blir det bra.

Min syster köpte en Renault clio för 4000 kr. Det fanns lite saker att åtgärda visste hon, men räknade på det och det var inte så farligt. Hon köpte bilen trots min brors klagande om att renault är dåliga bilar, bara går sönder ständigt. Hon köpte den, la 3000 kr på den och har en alldeles utmärkt bil nu. Min bror hackar ständigt på den, å andra sidan beter han sig så när han är avundsjuk- hon gjorde ett bra köp! han däremot som köpte en Volvo 850 för 10 000 kr och la ner runt 5000 för att åtgärda något med en lysande motorlampa, misslyckades med sitt köp. Bilen har inte gått igenom besiktningen, verkstaden kan inte åtgärda felet för ingen vet vad det är, och när sonen lånade den för att kolla den så rasade motorn. Den såldes för 4000 kr, pengar som för övrigt sonen behöll. Snacka om att göra en dålig affär. Men han var så säker på att han gjort rätt när han köpte den.
Svårt med bilar, men bara att kämpa på!
 
Grattis till ny bil, som faktiskt rullar och uppfyller de behov du har av en bil. Grattis till att du sett att problemet med låsfunktionen gick att fixa så den passar dig. Grattis till mycket handlingskraft och ett genomtänkt bilköp!

Hoppas verkligen du får utdelning för din satsning nu! Så skönt med en bra AC. Tycker den där villaägarföreningen verkar vara väldigt förmånlig. Och nu har du igen en bil som möjliggör nyttjande a de resurserna!

Jag har läst lite om bilcamping, tror min nya bil funkar för det. Där verkar många prisa just Volvo kombimodeller som perfekta bilar att sova i. Minns attdu nämnt att det också är en funktion du kan dra nytta av emellanåt.

Synd att tråden tas så himla off topic! Förstår inte relevansen av nuvarande diskussion som berör andra bilar/motorer än du just köpt. Det säger dock inget om varken din bil eller dig. :)

Lycka till nu!
 
Grattis till ny bil, som faktiskt rullar och uppfyller de behov du har av en bil. Grattis till att du sett att problemet med låsfunktionen gick att fixa så den passar dig. Grattis till mycket handlingskraft och ett genomtänkt bilköp!

Hoppas verkligen du får utdelning för din satsning nu! Så skönt med en bra AC. Tycker den där villaägarföreningen verkar vara väldigt förmånlig. Och nu har du igen en bil som möjliggör nyttjande a de resurserna!

Jag har läst lite om bilcamping, tror min nya bil funkar för det. Där verkar många prisa just Volvo kombimodeller som perfekta bilar att sova i. Minns attdu nämnt att det också är en funktion du kan dra nytta av emellanåt.

Synd att tråden tas så himla off topic! Förstår inte relevansen av nuvarande diskussion som berör andra bilar/motorer än du just köpt. Det säger dock inget om varken din bil eller dig. :)

Lycka till nu!
Ja, villaägarnas riksförbund är bra. Det kostar lite att vara med men är värt det när jag lånar dyra grejer så ofta. Det finns även andra förmåner med att vara med men dessa har jag inte nyttjat.

Hoppas bara att jag inte köpt en till skitbil.
 
Jo, jag vet. Det var därför det blev en Volvo.

Men visste inte att v50 var ett undantag.
Dom är inte ett undantag. när jag köpte min v70 och googlade innan så kryllade det av problem som dom har. Det står en massa avrådanden oavsett modell. Jag blev ju starkt avrådd från skoda också tex från verkstäder när jag sa att jag ville ha en sådan, det blev bra ändå för mig. Tillslut kom det fram från min favoritverkstad att jo, dom är ju bra men man måste vara noga med att serva dom bara för dom kunde vara känsliga om man slarvade med det.

Man får tänka på hur många av dom som det inte blir problem med, det är ju trots allt en otroligt vanlig modell och det finns många av dom och det är fler som fungerar än som inte gör det. Mina vänner och stallkompisar som haft v50 och använt dom väldigt mycket till att köra häst med osv har aldrig haft några direkta problem med dom. Det är en bra bruksbil som dessutom är roliga att köra.
 
Jag började rota bland papperna som följde med bilen. Den första jag hittade var denna:
1000000241.jpg


Ser ju inte det minsta bra ut. :meh:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp