Willson Wellfred, vad vill han???

Lena Furberg

Trådstartare
Jag blir hela tiden kontaktad på facebook av ffa män som skickar friend requests. Samma typ allihopa, medelålders män med städade, charmiga foton av sig själva, ett par likaledes charmiga bilder av nåt husdjur och en fin vy eller nåt. Noll "vänner" att visa, noll inlägg. Givetvis fattar jag att det är scam, men VARFÖR??? Vad vill de? Jag är 60+, tror de verkligen att jag ska falla för dem, tro att de vill gifta sig med mig så jag ger dem mina pengar? Eller vad handlar det om?

Jag får också massor med vänförfrågningar från män (...) med arabiskt klingande namn, märkliga bilder i sitt flöde och en massa text på arabiska/persiska. Ofta religiösa bilder. Vad vill de????

Jag accepterar givetvis inga, men kan inte låta bli att fundera.

Ibland får jag förfrågningar av kvinnor med lite mysko fb-profiler, och accepterar jag dem får jag genast förslag på lån. Så det har jag lärt mig!

Märkliga tider vi lever i.......
 
Jag blir hela tiden kontaktad på facebook av ffa män som skickar friend requests. Samma typ allihopa, medelålders män med städade, charmiga foton av sig själva, ett par likaledes charmiga bilder av nåt husdjur och en fin vy eller nåt. Noll "vänner" att visa, noll inlägg. Givetvis fattar jag att det är scam, men VARFÖR??? Vad vill de? Jag är 60+, tror de verkligen att jag ska falla för dem, tro att de vill gifta sig med mig så jag ger dem mina pengar? Eller vad handlar det om?

Jag får också massor med vänförfrågningar från män (...) med arabiskt klingande namn, märkliga bilder i sitt flöde och en massa text på arabiska/persiska. Ofta religiösa bilder. Vad vill de????

Jag accepterar givetvis inga, men kan inte låta bli att fundera.

Ibland får jag förfrågningar av kvinnor med lite mysko fb-profiler, och accepterar jag dem får jag genast förslag på lån. Så det har jag lärt mig!

Märkliga tider vi lever i.......
Ingen vill någonting.
Det är bot-konton, som vill bygga upp en vänkrets för att sedan säljas.

Jag får flera friends-request i veckan från yppiga kvinnor i sena tonåren, med noll eller mycket få vänner. Jag anmäler dessa konton som falska utan undantag, och i kanske var tredje gång finns inte kontot kvar då jag anmäler.
 
Jag blir hela tiden kontaktad på facebook av ffa män som skickar friend requests. Samma typ allihopa, medelålders män med städade, charmiga foton av sig själva, ett par likaledes charmiga bilder av nåt husdjur och en fin vy eller nåt. Noll "vänner" att visa, noll inlägg. Givetvis fattar jag att det är scam, men VARFÖR??? Vad vill de? Jag är 60+, tror de verkligen att jag ska falla för dem, tro att de vill gifta sig med mig så jag ger dem mina pengar? Eller vad handlar det om?

Jag får också massor med vänförfrågningar från män (...) med arabiskt klingande namn, märkliga bilder i sitt flöde och en massa text på arabiska/persiska. Ofta religiösa bilder. Vad vill de????

Jag accepterar givetvis inga, men kan inte låta bli att fundera.

Ibland får jag förfrågningar av kvinnor med lite mysko fb-profiler, och accepterar jag dem får jag genast förslag på lån. Så det har jag lärt mig!

Märkliga tider vi lever i.......
Jag brukar också få liknande förfrågningar då och då.

Men jag får nästan dagligen följarförfrågningar på instagram av konton som uppenbarligen är fejk. Lättklädda tjejer med liknande bilder och det är typ bara namnet som ändras. Nu har jag privat konto så det är ju enkelt att bara klicka bort dem, men lite störigt.
 
Jag blir hela tiden kontaktad på facebook av ffa män som skickar friend requests. Samma typ allihopa, medelålders män med städade, charmiga foton av sig själva, ett par likaledes charmiga bilder av nåt husdjur och en fin vy eller nåt. Noll "vänner" att visa, noll inlägg. Givetvis fattar jag att det är scam, men VARFÖR??? Vad vill de? Jag är 60+, tror de verkligen att jag ska falla för dem, tro att de vill gifta sig med mig så jag ger dem mina pengar? Eller vad handlar det om?

Jag får också massor med vänförfrågningar från män (...) med arabiskt klingande namn, märkliga bilder i sitt flöde och en massa text på arabiska/persiska. Ofta religiösa bilder. Vad vill de????

Jag accepterar givetvis inga, men kan inte låta bli att fundera.

Ibland får jag förfrågningar av kvinnor med lite mysko fb-profiler, och accepterar jag dem får jag genast förslag på lån. Så det har jag lärt mig!

Märkliga tider vi lever i.......
På grund av just den där typen av vänförfrågningar ändrade jag inställningar så bara de som är vän med någon jag är vän med kan skicka vänförfrågan, slipper jag alla dessa personer. Så skönt.
 
Jag får också såna där ibland, dock oerhört sällan så klickar bara bort dem, däremot har jag fått en hel del nya random följare på Instagram som jag för mitt liv inte kan komma fram till vad dem vill :confused: antar att det är såna som vill att man ska "följa tillbaka", men gör verkligen folk så? :confused: önskar man kunde ha både öppen profil och kunna neka följare, jag köper liksom inte att ett mindre hudvårdsföretag är intresserad av mig och mitt liv :cool:
 
Jag får också såna där ibland, dock oerhört sällan så klickar bara bort dem, däremot har jag fått en hel del nya random följare på Instagram som jag för mitt liv inte kan komma fram till vad dem vill :confused: antar att det är såna som vill att man ska "följa tillbaka", men gör verkligen folk så? :confused: önskar man kunde ha både öppen profil och kunna neka följare, jag köper liksom inte att ett mindre hudvårdsföretag är intresserad av mig och mitt liv :cool:
Insta ja....

Jag har ett rejält gäng följare. Bara det att jag aldrig lagt ut något :D. Jag har kontot för att kunna följa vänner och folk jag gillar.

Mest udda följaren har väl @tornblomma som följs av staten Israel :bow: :bow: :bow:
 

Liknande trådar

IT & mobiler Det senaste året har det ramlat in ideliga, märkliga vänförfrågningar till mitt fb-konto. Förutom de uppenbara, med bild av snygg...
Svar
7
· Visningar
1 625

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp