win.dat filer grrrrr

tanten

Trådstartare
När kommunen sänder mail med filer och jag öppnar dem i webmailen så visas filerna som win.dat och gör inte att öppna. Jag blir gaaaaalen.....

Var är felet? Ligger det hos avsändaren eller hos min leverantör (ComHems webmail) ?
Tar jag emot samma mail i min outlook på hemmadatorn levereras allt korrekt. Verkar inte spela nån roll om det är excelfiler, word eller pdf.
 
Har samma problem med mail från jobbet jag skickar till datorn hemma. Tydligen ligger problemet enligt Microsoft hos avsändaren:

Du får ett e-postmeddelande som innehåller en bifogad winmail.dat-fil. Det här problemet kan uppstå om samtliga följande villkor är uppfyllda:
  • E-postmeddelandet skickas till dig av någon som använder Microsoft Outlook.
  • Formatet för meddelandet är Rich Text Format (RTF).
https://support.microsoft.com/sv-se...der-using-outlook-includes-a-winmail-dat-atta
 
Har samma problem med mail från jobbet jag skickar till datorn hemma. Tydligen ligger problemet enligt Microsoft hos avsändaren:

Du får ett e-postmeddelande som innehåller en bifogad winmail.dat-fil. Det här problemet kan uppstå om samtliga följande villkor är uppfyllda:
  • E-postmeddelandet skickas till dig av någon som använder Microsoft Outlook.
  • Formatet för meddelandet är Rich Text Format (RTF).
https://support.microsoft.com/sv-se...der-using-outlook-includes-a-winmail-dat-atta
Tack!
Med andra ord kan jag anfalla kommunens datanissar :)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Vi har fått fiber nu, tjänstelleverantör är ComHem. Jag har lyckats regga en mailadress hos nya operatören. Och jag fick den att funka...
2
Svar
30
· Visningar
1 872
Senast: skiesabove
·
Övr. Hund Jag vet att det finns ziljoner trådar om "har jag tid att skaffa hund?". Men jag vill bli bedömd personligen, sågad vid fotknölarna...
2
Svar
29
· Visningar
5 615
Senast: Bison
·
IT & mobiler Jag har fått den en länk till en pdf-fil mailad till mig men när jag klickar på den kommer det bara upp "HTTP 404 Hittades inte"...
Svar
4
· Visningar
904
Senast: AstonVilla
·
C
Avel Tänkte att jag skulle visa för alla uppfödare här inne vad Heimdal sa på föreläsningen i Västerås på Häst 2006. Tråden är startad med...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
8 158
Senast: Animor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp