Wintec Isabell Werth

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare mimmi_92
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 372
M

mimmi_92

Hur är den? Skön att rida i?

Är den rak/svängd när normala järnet är i? Är den lång? Är sitsen stor eller liten för sin storlek? Är det värt att lägga nästan 9000 på en syntetsadel?

Om ni jämför Isabellen med 500 CAIR, hur stor skillnad är det på de två?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Wintec Isabell Werth

Puttputt, det jag är mest intresserad av är att veta skillnaden mellan 500 CAIR och Isabellen, det skiljer ju ganska mycket i pris.

Jag har ridit i Isabell Werths några gånger. Jag tycker den är kanon! Mycket bra grepp i sitsen, bättre än läder. Funderar själv på att köpa en sådan (syntet) till min unghäst när hon har vuxit till sig lite.

Formligen :love::love: min Isabell Werth... tyvärr är den lite för rak för min unghäst men jag håller tummarna för att hon blir rakare när hon vuxit klart:laugh:... Skillnaden mellan 500 och Isabellen är enorm tycker jag... provred båda innan jag köpte min och tyckte inte alls om 500an...

Den är rak oavsett vidd på koppjärnet vad det verkar... även om den är något mer svängd ju bredare man sätter i men det är marginellt... Sitsen är ganska normal har varken större eller mindre sits i den som i någon av mina andra sadlar... om den är lång eller inte vågar jag inte svara på...

Tycker definitivt att den är värd pengarna... men om du är osäker kan du ju hitta en begagnad till ett vettigt pris

ja har en som ja gillar väldigt mkt, har dock bara kunnat rida i den i 3 veckor ( köpte den till nya hästen som vi blev lurade när vi köpte så han finns snart inte mer därav inte mer ridning i den än så) men de lilla ja hann prova va toppen! har den i läder vilket ja tycker är väääldigt mkt både snyggare och bättre i rida i än synteten. och ja, jag har provat båda ;)

vet inteså mkt om bommarna å de men de tycks du redan fått svar på :)

*trådkap*
Hur mycket skillnad är det på läder och syntet modellerna?:laugh:
Samt passar den på häst med lång, bred och hög manke?:D

Kan beskriva sadeln med :love::love::love:
Skön att sitta i, ger perfekt stöd för sitsen och är så lätt att sköta om = rid i regn och den blir som ny. Har ingen aning hur svängd den är eller inte.

Tycker den är toppen. En rätt så rak sadel faktiskt

Om du använder sök så hittar du nog fler trådar om wintec sadeln, och ja det är hyfsat stor skillnad på isabell och 500 modellen

Hej, nu har jag en ny fråga!

Såg att det finns en Isabell werth i läder, är det samma sorts sadel bara att den är i läder? Eller är den ullstoppad?

Jag älskar min också! Min häst byggde mer muskler på bara några veckor när jag bytte till din sadeln.

Vad jag förstår är IB sadeln i läder mycket dyrare. Tror också att att den är ullstoppad.

Jag älskar min. Hästen oxå. den är bara så mjuk o go o rida i. Bra stöd och djup sits.
Älskar den:love:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 164
Senast: Jamtland
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 690
Senast: Ajda
·
Utrustning Jag har läst runt lite i trådarna här och kan konstatera att det är en ganska samstämmig uppfattning att en hoppsadel, precis som en...
Svar
4
· Visningar
2 332
Senast: Aifos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka