• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare _____
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 036
?

_____

Har hört att Wintec ska vara bra och nu när jag letar ny sadel till min ponny tycker jag att det verkar väldigt bra att man får de utprovade efter hästen..Är det någon som nyligen har köpt en ny Wintec som vet vad den kostade och var det finns någon sadelmakare i skåne som säljer Wintec. Jag vet inte vilken model jag ska ha men oavsett vilken ni har så svara och skriv model och pris och gärna en bild...Tack på förhand! :D

Sv: Wintec

Det finns en kille i Skåne som säljer Wintec och jag tror dessutom att han är den som har billigast pris på dom sadlarna! Jag kan pm:a telenumret om du vill!

Jag skulle rekommendera Wintec Isabell som dressyrsadel iaf! Den är RIKTIGT skön och Cair systemet (luftpanelerna) har iaf de hästar jag sett gillat väldigt mycket!

dom Wintecsadlar jag har ridit i har varit helt hemska! Men dom har varit allround och ganska gamla så dom kan nog ha ändrat modellerna en del. Men jag tyckte iallafall att dom var väldigt stela att sitta i, formade sig inte ett dugg efter ryttaren på ett halvår och man kände inte hästen under sig.

jag har en wintec hoppsadel, tyvärr ingen bild!
min gick på 5000nånting när jag köpte den för snart två år sedan, men har hört rykten om att dom sjunkit i pris. Min sadel är jätteskön att rida i och hästen verkar trivas alldeles utmärkt med den!

Jag har en Wintec 500 Dressyr Cair.. Köpte den för 2000:- begagnad, 2 år gammal men i fint skick, bara sadelgjordsstropparna som var lite slitna i 3:e hålet (men låter bli att använda just det hålet).. Fick den så billigt för de hade slarvat bort garantipapprerna till den annars kosta den 3000:-.

Nypris är ca 4900:- kanske..

Tycker den är jätteskön och hästen trivs, den formar sig efter hästen. Kolla på bossorna direkt efter ridning så ser du de har ändrat form än sin ursprungliga innan du la på sadeln.

Förresten!
Vet någon om man kan byta sadelgjordsstropparna till läder eller nåt starkare material? Eller förstärka hålen på nåt sätt?
Detta materialet stropparna är gjort är ju helt värdelöst.
Materialet mellan hålen håller på att delas så snart är 2 hål ett stort i stället..

Hej!

I Tomelilla ligger det en ridshop (Stallshoppen) som säljer Wintec sadlar, jag har själv varit där och provat ut min Wintec sadel :)

Jag har en allround sadel ("cair" vilket innebär att den inte är fylld med bomull utan med luft). Den är toppen!!! Jätteskön att rida i och anpassar sig jättebra efter hästen.

På min sadel kan man dessutom byta bomvidd (mycket enkelt att göra själv), det är toppen!!! för hästens muskulatur förändras ju hela tiden.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
320
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
411
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
907
Senast: MissFideli
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
862
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka