Bukefalos 28 år!

Wordpress problem

R

Rebb

Hej!
Vår klubb funderar på ny hemsida och det ska va en som många kan skriva på, och ingen ska behöva kunna koda. Och då kom jag och tänka på WP hört att man ska kunna va fler användare där, men hittar bara att man kan bjuda in fler bloggar?? jag vill bara ha att fler loggar in och skriver i samma. Hur gör man???

Sen en fråga till, jag har Artisteer och har gjort en design, hur får jag upp den på bloggen?

Hoppas det finns hjälp att få av er ;)
 
Sv: Wordpress problem

Har du registrerat på http.//xxxx.wordpress.com eller har du den WP som man kör på egen server?
Har du WP.com s kan du inte använda dig av egna stilmallar om du inte betalar.
 
Sv: Wordpress problem

just nu har jag bara registrerat mig på sidan, men vi har domän och hotell den ska ligga på sen.. men jag måste alltså lägga den där från början?

programmet Artisteer har jag, är det det du menar?

jag känner mig helt nollställd på detta :(
 
Sv: Wordpress problem

Du behöver ladda ner WordPress från wordpress.org och installera det på din egna server (ja, alltså, ditt webbhotells server) innan du kan börja ha flera användare. Wordpress.com och wordpress.org är två olika saker, och att registrera sig på wordpress.com ger ingenting om man vill ha en egen wordpress-installation under sitt egna domännamn.

Att göra ett eget wordpress-tema är inte så krångligt om man kan lite kod, men har du gjort din design i något program (känner tyvärr inte till Artisteer, vad är det för program?) kan det bli svårt. Man måste ge sig i kast direkt med koderna för att få till ett tema.
 
Sv: Wordpress problem

Du behöver ladda ner WordPress från wordpress.org och installera det på din egna server (ja, alltså, ditt webbhotells server) innan du kan börja ha flera användare. Wordpress.com och wordpress.org är två olika saker, och att registrera sig på wordpress.com ger ingenting om man vill ha en egen wordpress-installation under sitt egna domännamn.

Att göra ett eget wordpress-tema är inte så krångligt om man kan lite kod, men har du gjort din design i något program (känner tyvärr inte till Artisteer, vad är det för program?) kan det bli svårt. Man måste ge sig i kast direkt med koderna för att få till ett tema.

ok, tack.. får kolla vidare på det.. jag återkommer om det är ngt jag inte förstår :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 859
Senast: MML
·
  • Artikel
Dagbok Egentligen bestämde jag mig för att helst inte logga in här på ett tag, och särskilt inte skriva något här på några månader. Detta då...
Svar
2
· Visningar
587
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Är det någon här som har rosacea eller väldigt känslig hy i ansiktet som vill dela med sig om vilka hudvårdsprodukter ni använder? Jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 029
Senast: Tassa
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
23 489

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp