x-box live hur få bort kortnummer?

bigganl

Trådstartare
Hjälp! Om man har lagt in ett kortnummer för att kunna ladda ner spel, hur 17 får man bort detta kontonummer? Vart går man in för att hitta det? har letat som en galning ihop med sonen, men vi hittar inte någonstans där kontonumret finns och kan alltså inte få bort det. Det händer att han laddar ner spel som kostar pengar och då dras dessa från kontot. Det är jag innerligt trött på så kontot ska bort. (men hur?)

Sv: x-box live hur få bort kortnummer?

"Du kan inte ta bort ett kreditkort som är associerat med ett aktivt Xbox LIVE-medlemskap. Om du försöker ta bort ett kreditkort som är associerat med ett aktivt Xbox LIVE-medlemskap uppmanas du att lägga till ett nytt betalningsalternativ för ditt medlemskap."

Står det också längre ner på sidan (nu när jag själv läste igenom), jag skulle tipsa om att använda e-kort om man vill betala en engångssumma så att dom inte ska kunna dra mer pengar från samma konto sen, mer info om det kan du få på din internetbank eller på vanliga banken ;)

Men livespelningen har vi inte betalat med kreditkortet. Det köpte vi i butik. Vi lade in kortet enbart för att sonen ville ladda ner ett spel som kostade pengar. Sen har han laddat ner betydligt fler och det vill jag inte. Måste kortnumret vara kvar till livespelet går ut då? (i december:( )

Jag kollar länken i alla fall. Tack!

Gå till verktyg, sen till konto, sen "hantera betalningsalternativ". Sen klickar du på "uppdatera kreditkort/ta bort kreditkort". Om du får upp ett felmeddelande vid borttagning av kreditkortet ska du ringa xbox support så att de kan ta bort det.

Detta var de instruktionerna jag fick av sambon som jobbar med ovanstående. Jag reserverar mig för att benämningarna på de olika funktionerna kan vara felöversatta av mig då jag inte har xbox utan bara översatte vad sambon sa.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 247
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med... 11 12 13
Svar
244
· Visningar
31 089
Senast: EmmaW
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 694
Senast: MJLee
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 470
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka