Y cirale sadel

• Western
  • Trådstartare Trådstartare kamitza
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 112
K

kamitza

Hejsan !
Har fått tag på en beg sådan sadel.
Det är dubbla fram ringar på den var får man tag på sådanna sadel gjordar?
Är det någon som vet?

Sv: Y cirale sadel

Klipper å klistrar lite om Cirkel Y's rigging..

"This saddle also features Circle Y's unique 3 way, in-skirt rigging, which combines the features of a standard western dee rig with the opportunity to change the position of the rig to a full, 3/4, or 7/8 by merely changing the use of the tie strap. "
Länk: http://www.horsesaddleshop.com/park-and-trail-saddle.html

Det betyder alltså att du beroende på var du sätter tiestrapen (dvs; den breda läder eller textil "rem" som sitter i metallcirklarna på sadeln) så kan du ändra sadelns position/sadelgjordens position på hästen. (Hatar försöka översätta saker.. känns som om orden inte funkar fullt ut)

Så det är vanlig, normal, sadelgjord du ska ha :) å använd den som vanligt, beroende på var du vill att sadelgjorden skall läggas för hästens bästa.. ^^

Sv: Y cirale sadel

Precis som ovanstående,, Har själv en Circle Y med dubbla frmaringar. Har en rem fäst i ringarna precis som på bilderna, använder en vanlig bred sadelgjord.
Rekommenderar dock inte "repsadelgjordar", kan klämma på hästen osv. Var oxå försiktig med gjorder med gummiaktigt material mot hästen, kan bli friktion och värme--->brännskador.. Har sett det själv på sommaren, USCH!

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: Lisen82
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 227
Utrustning Erfarenheter, tankar eller jämförelser kring Rambo Micklem Comfort Girth eller Eric le Tixerant? Väger mellan dessa två främst. Har...
Svar
3
· Visningar
449
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag... 2
Svar
22
· Visningar
3 299
Senast: Claraclara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI