(YES MAN) Ordet är JA!

_FiA_

Trådstartare
Någon som vill haka på min otroligt briljanta idé som innebär att under en vecka (eller är ett par dygn bättre?) svara/tacka Ja på/till alla möjligheter som dyker upp? Det kan tyckas konstigt att tacka ja till saker som man i vanliga fall alltid skulle avfärda med ett stort NEJ, men vore det inte intressant att se om det faktiskt finns någon sanning bakom denna Jim Carrey Komedi?
Sjävklart skall ni inte berätta för era nära och kära att ni kommer göra detta, för då kommer ni garanterat bli utnyttjade ;)

Who´s with me?!

:banana::D
 
Någon som vill haka på min otroligt briljanta idé som innebär att under en vecka (eller är ett par dygn bättre?) svara/tacka Ja på/till alla möjligheter som dyker upp? Det kan tyckas konstigt att tacka ja till saker som man i vanliga fall alltid skulle avfärda med ett stort NEJ, men vore det inte intressant att se om det faktiskt finns någon sanning bakom denna Jim Carrey Komedi?
Sjävklart skall ni inte berätta för era nära och kära att ni kommer göra detta, för då kommer ni garanterat bli utnyttjade ;)

Who´s with me?!

:banana::D

Det låter roligt, men just den här veckan skulle en sådan inställning redan ha fått - stora konsekvenser och resten av veckan skulle kunna leda till exekveringen av extremt storvulna planer. Jag tror jag får välja en annan mindre Herkulesliknande vecka när det gäller beslut om jag vill ha kvar jobbet.
 
Jag får extremt sällan förslag att göra något alls, så visst, jag är på :p
Fast iofs, en bekant har frågat om jag vill hälsa på för att spela bilspel, lyssna på musik och dricka te. Vi har dock inte träffats på något år så det hela känns lite märkligt.. Jag har sagt att det låter kul (det tycker jag!) men det gäller att få tummen ur och åka dit också.
 
Jag har sagt ja alldeles för ofta, utan att riktigt tänka på mig själv har jag alltid ställt upp. Det i kombination med flera psykiskt jobbiga händelser på kort tid har gjort att jag varit sjukskriven sen september förra året.....
Så jag kan inte se det positiva i att säga ja till allt, tyvärr.
 
Jag har under de senaste åren börjat säga ja mera. Liksom vågat ta på mig nya uppgifter och prova nya saker.

Det har verkligen gjort gott och har resulterat i massvis med nya vänner, spännande ansvarsuppdrag och en mindre befordran på jobbet :p
 
Jag hade jättegärna sagt och ja och jag har tänkt samma tanke enormt många gånger. Tänk att man måste tacka ja till allting! :D Men det funkar inte. Jag hade inte haft tid att göra någonting alls ifall jag gjorde så. Jag hade druckit alkohol dygnet runt, jag hade ridit en massa hästar dygnet runt, jag hade åkt på alla möjliga typer av semestrar etc.

Däremot har jag blivit väldigt mycket bättre på att faktiskt hoppa på allting, även om det inte låter så himla roligt så kan jag ofta tacka ja och så får jag se vad som händer helt utan förhoppningar. Ofta har jag hur roligt som helst då!
 
Självklart är det inte meningen att vara på om man är en person som redan säger ja till massa saker. Detta var mer riktat till oss individer som när vi tvekar oftare väljer Nej snarare än Ja.
Sedan behöver det ju inte vara blodigt allvar, ni som skriver att ni kommer åka på massa resor bli stupfulla osv, man får ju tappa hjärnan helt i detta ;) haha!
 
Jag har sagt ja alldeles för ofta, utan att riktigt tänka på mig själv har jag alltid ställt upp. Det i kombination med flera psykiskt jobbiga händelser på kort tid har gjort att jag varit sjukskriven sen september förra året.....
Så jag kan inte se det positiva i att säga ja till allt, tyvärr.
Det var ju tråkigt att det blivit så, men detta är inget tvång förstår du.
 
Jag är på, tre dygn med start på fredag!

Om jag vill ha jobbet kvar kan jag inte vara med i utmaningen mer än så... :angel:
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 419

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp