Youtube hjälp - låtarna?

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare 134643
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 2 460
1

134643

Hej! Jag ska lägga upp en film på yt ( Så att bara personer med länken kan kolla ) men jag undrar en grej. Jag har tagit 2 andra låtar till min film och då antar jag att jag måste skriva att det inte är mina låtar. Och man kan ju skriva det i beskrivningen men man kan väl också få det till höger i beskrivningen?

Typ så här alltså:
Skrmavbild2011-09-26kl194655.png

Går det relativt lätt? Eller går det ens att göra? Och kan man få in 2 låtar/artister där? :D

Sv: Youtube hjälp - låtarna?

Det är inget du skriver in utan youtube känner själv igen vilken låt det är, så det fylls i automatiskt. Bara en låt visas där, men du kan ju skriva i beskrivningen vilka låtar det är om du är angelägen om att folk ska veta.

Påminner dock om copyright lagen vilket gör att youtube ibland stänger av ljudet till vissa filmer som har copyrightskyddat ljudspår.

Aha, smart :D

Hur vet jag att ljudspåret är copyrightskyddat då? :)

Mer eller mindre alla låtar är copyrightskyddade. Vissa låtar tillåter artisterna att man använder hur som helst, men det är inte många. Det är långt ifrån alla artister som uppskattar att folk använder deras låtar hur som helst och sprider dem gratis på nätet. Om ingen köper låtarna/skivorna blir det inga pengar till artisterna, därför motarbetas illegal fildelning. När man laddar upp en video på youtube erbjuder de en lång lista med låtar du kan använda som inte kommer resultera i att ljudet stängs av, om du vill vara på den säkra sidan.

Haha woops :D

Jag får hoppas på att photobucket slutar strula då :)

Fast det finns ju typ en miljon hätsvideos på yt, vissa har dem låtarna jag har med. Och alla dem kan inte ha fått medgivande från den som gjort låten.

Så det är inte ofta de faktiskt tar bort en film, eller? :)

Men inte en enda hästfilm jag kollade på hade ljudet borttaget :|

har stött på flera klipp där ljudet blivit bortplockat, själv hade jag en video där ljudet blev blockerat, fick välja en låt i en lista med godkända låtar från youtube istället.

Ibland så blockerar de hela klippen från vissa länder med.

Du får iaf en notis via din email, om det har blockerats, om det är något som hänt med klippet/ljudet osv. Det kan dock dröja.. häromdagen fick jag ett meddelande om musiken i ett klipp jag lade ut på youtube för 3 år sen.

Vart finns den där listan med godkända låtar?

Kollade nu, jag har fått ett mail och mitt klipp är förbjudet i Tyskland :D :angel:

Det är mycket möjligt någon har kopierat den och lagt ute den nånstans, men fick bara upp listan då ljudet på mitt videoklipp blev avstängt.

Aha, okej.. Då är det bara att hålla tummarna då :)

Liknande trådar

Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 414
Senast: Enya
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 570
Senast: Takire
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 240
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det... 2
Svar
37
· Visningar
3 868
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka