zaldi star vs M&N

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare mulvadengirl
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 726
M

mulvadengirl

jag ska köpa en hoppsadel och har nu hittat en zaldi star 16,5/ 31
jag har idag en M&N 16,5/ 31 dressyr.
Och min fråga är nu är 31 verkligen 31 eller skiljer sig dessa märken?
om dom gör det undrar jag om zaldi är något större eller mindre:confused: mycket tacksam för svar!

Sv: zaldi star vs M&N

Skulle tro att Morris 31 är vidare än Zaldi 31. Framför allt undrar jag om inte Zaldisadeln har betydligt mer svängd bom :confused: Ska du ha dessa sadlar på samma häst? Tvivlar på att båda passar...

Lycka till!

Det beror på hur gammal din M&N är. De har ändrat i bomvidderna under förra året, så en gammal 31 har blivit 32 i den nya bommen. Prova sadeln på din häst, skulle jag rekommendera.

jag kan tyvärr inte prova den då den finns 30-40mil bort å ingen jag känner har en sådan!! men vilket annat märke liknar M&N då? dom är ju lite dyr!!

M&N 31 är betydligt vidare än en Zaldi 31. Dessutom är böjningen på bommen helt annorlunda, så om en M&n dressyr passar kan jag inte tänka mig att en Star gör det.

Liknande trådar

Fritid Beställde 3 par värmevantar på en sajt, just för att de hade flera olika och jag kunde beställa hem och testa. Lade beställningen 31/12...
Svar
15
· Visningar
806
Senast: MissFideli
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 977
Senast: Mia_R
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första... 2
Svar
24
· Visningar
2 627
Senast: valy
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 494
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka