Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Hemmet Upptäckte igår att det sprang omkring några små, svarta minimyror längst ena golvlisten i köket. Strödde ut Myrr C igår kväll, innan jag...
Svar
13
· Visningar
36 905
Senast: Lupin
·
Hemmet Sambon och jag planerar att införskaffa en påslös dammsugare som nästa dammsugare. Men vad ska man tänka på när man köper en sådan...
Svar
12
· Visningar
5 111
Senast: oki
·
Hemmet Jag har ett soffbord i 50-talsmodell, tror att materialet är teak. Det är tyvärr ganska fult och repigt och ytbehandlingen ger vita... 2
Svar
20
· Visningar
22 312
Senast: HannaZ
·
Hemmet Måste bara få dela med mig av en bild på en av barnens sänghimlar som vi äntligen fick upp igår! Så himla skönt att äntligen få dem...
Svar
12
· Visningar
3 855
Senast: Sar
·
Hemmet Att järn ger rostfärg och blodsmak på vattnet det vet jag. Även så att mangan kan ge en kittliknande grå massa i tvätt- o...
Svar
1
· Visningar
5 700
Senast: moiran
·
Hemmet Jag tänkte vi skulle "kattsäkra" under våran trapp/veranda ute, så inga katter kan krypa under där och pinka. Jag kan dock inte komma på...
Svar
2
· Visningar
1 017
Senast: Houdinie
·
Hemmet Vid vårt blivande husköp, (ej klart ännu), så har jag lite funderingar på att renovera lite. Våtrumstapeterna i färstun/grovköket och...
Svar
1
· Visningar
955
Senast: Pallas
·
Hemmet Hej! Någon här som byggt nytt hus?? Har ni själva byggt eller köpt "färdigt" från husleverantör?? Vi går i byggtankar, men... 2
Svar
25
· Visningar
8 460
Senast: Bri
·
Hemmet Vi har en trist, liten grå balkong i betong. Den skulle självklart bli mycket finare och mysigare om man kunde lägga trall och slippa...
Svar
14
· Visningar
14 218
Senast: Syrran!
·
Hemmet en efterföljare till bygga hus tråden. sitter som bäst och tittar på olika husmodeller, funderar på att bygga då jag inte hittar nått...
Svar
1
· Visningar
954
Hemmet Jag är ute efter badlakan som helst är 180 cm långa, men det enda jag har hittat är såna i mjuka velourfrotte och det vill jag inte ha...
Svar
10
· Visningar
3 001
Senast: lil-sis
·
Hemmet Jag ska dränera grunden på mitt hus men hur i bängen hittar man markfixare? Den "stora" i stan känner jag ju till och har fått offert...
Svar
4
· Visningar
963
Senast: Madick
·
Hemmet Ska snart flytta hemifrån (igen) och är i stort behov utav köksknivar. Då jag inte har någon koll på vilka knivar som behövs så söker... 2
Svar
22
· Visningar
3 914
Senast: tomten
·
Hemmet Jag antar att finporslinet har dött ut nu. Eller? Under hela min uppväxt (sen 80-talist) har jag fått dras med födelsedagspresenter... 2 3
Svar
40
· Visningar
8 615
Senast: mino
·
A
Hemmet Hej. Vi har tydligen fått en del skadedjur i vår hyresrätt. Det handlar om vägglöss och silverfiskar.:devil: Detta upptäcktes i helgen...
Svar
15
· Visningar
9 293
Senast: ackelpackel
·
Hemmet Jag har sex-sju knivar från denna serie och vill ha fler. Nu har ju duka gått under. Finns det nån annan som säljer dessa eller på nått...
Svar
3
· Visningar
5 895
Senast: mimmipigg
·
Hemmet Huset är ett dödsbo. Vi ska kolla på det troligtvis på visning på lördag och det är första huset vi kommer att kolla på så inget är ju...
Svar
15
· Visningar
13 583
Senast: Sonic76
·
Hemmet Jag är på jakt efter pilväggar till min balkong. Är det någon här som vet var man kan få tag på sådana?
Svar
3
· Visningar
2 464
Senast: aiquen
·
Hemmet Föräldrarna har börjat prata om att skaffa fototapet i ett av rummen (en vägg, resten ska vara vita). Typ skog med sol på. Kan man...
Svar
8
· Visningar
2 350
Hemmet Mamma och pappa gjorde om ena badrummet i huset (bostadsrätt) och anställde en som fixade det (han hade det som yrke mao) och de nya... 2
Svar
23
· Visningar
2 419
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Lekstuga
  • Tandfen utan kontanter
  • Pluggtråden

Hund, Katt, Andra Djur