Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Äldre Jag fyller 40 år nästa år och tänkte att jag skulle ta tjejgänget och dra till Miami, Florida. Hyra ett hus eller lägenhet via Airbnb... 2
Svar
21
· Visningar
1 782
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Kroppen blir bara stelare och osmidigare och det vill jag råda bot på. Yoga känns som ett bra alternativ, men jag är helt grön inom...
Svar
4
· Visningar
474
Senast: Millz
·
Kropp & Själ Ni som masserar, professionellt eller bara till husbehov, vad använder ni för olja/lotion? Jag masserar litet sporadiskt till husbehov...
Svar
10
· Visningar
894
Kropp & Själ Hej! Fick igår veta att jag nu har måttliga cellförändringar och att de vill söva ner mig och operera bort detta. Är självklart livrädd...
Svar
9
· Visningar
3 804
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Kan man få recept via tex kry? Jag tänkte be om primolut nor. Ska tills Rhodos 18-25 och får mens typ 21-23 så tänkte skjuta på det. Har...
Svar
9
· Visningar
2 013
Senast: mandalaki
·
Kropp & Själ Halloj. Sedan jag fyllde 40 så har jag fått lite grövre hårstrån på hakan. Jag hatar dessa hårstrån. Just nu rycker jag dem men det blir...
Svar
12
· Visningar
1 963
Senast: Nominous
·
Kropp & Själ Jag har ett litet bekymmer... jag går i terapi en gång i veckan hos psykolog en timme eller 45 min. Jag har bara jobbat deltid innan...
Svar
9
· Visningar
8 808
Senast: MiniLi
·
Hemmet Jag köpte för ett tag sedan ett gammalt Perstorpsbord som skulle behöva lite uppfräschning. Jag har tänkt slipa kanterna på skivan och...
Svar
6
· Visningar
8 534
Senast: pepp
·
Äldre Mästerkockar (och annat kreativt köksfolk) - jag behöver hjälp med lunchlådan :) Jag äter nästan uteslutande sallad till lunch, och...
Svar
18
· Visningar
2 115
Senast: Singoalla
·
Äldre Min sambo fyller snart år och varje år har jag idé-torka och köper en whiskey (och nått mer typ strumpor)som han i och för sig vill ha...
Svar
10
· Visningar
901
Senast: nickan1
·
Samhälle På Bukefalos har vi diskuterat kvinnosyn. Anders Borg har prisats av feminister för att han deklarerat att han är feminist och för sin... 21 22 23
Svar
448
· Visningar
27 744
Senast: Korven
·
Relationer Hej Buke…. I helgen träffade jag en barnfamilj som jag alltid sett som jämställda. Efter en diskussion blev jag lite uppgiven. När jag... 15 16 17
Svar
328
· Visningar
16 769
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Någon här som har en ställbar säng och vill berätta hur sömnen blir? Jag funderar lite på att köpa en, för att kunna höja benen och sova...
Svar
2
· Visningar
287
Senast: Laa
·
Samhälle Vad finns det för sevärdigheter i Helsingborg? Tänker att någon här på buke borde veta vad det finns. Något som man hinner med över en... 2 3
Svar
41
· Visningar
2 489
Kropp & Själ I grunden har jag Seborroiskt eksem , mjällexem. Även i ansiktet, men jag kan hantera det med Aloe vera- hudkräm. Men åter till... 2
Svar
33
· Visningar
5 053
Senast: Badger
·
Äldre Som en spinoff på min fråga om hur länge man ska spara på papper: efter vilket system sorterar du? Nu har jag gjort en pärm för varje år...
Svar
13
· Visningar
946
Äldre Jag följde det här receptet igår, eftersom jag hade gott om tomater och potatis. Det blev aptrist.... Mjuka grönsaker med citronsmakande...
Svar
7
· Visningar
1 162
Senast: ptr
·
Äldre Dagens udda fråga. Jag ska flytta och har kommit över ett billigt parti flyttkartonger som behöver hämtas imorgon. Då jag saknar bil så... 2
Svar
20
· Visningar
4 552
Senast: Araminta
·
Relationer jag och min man har haft våra motgångar men hänger ändå ihop, vi har snart klarat av två år som föräldrar. Även om det varit med nöd och... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
19 391
Senast: rutans
·
Trädgård & Växter Har ett elefantöra (krukväxt) hemma som jag tycker har väldigt bleka blad. Vad kan det bero på? Övervattning? Näringsbrist?
Svar
4
· Visningar
4 965
Senast: Idas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Betäckning 2024 - föl 2025
  • Nya/återkommande bak-hältor