Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Avel Hur gör ni med era föl som föds inne? Vilken dag får de gå ut och vilket väder tycker ni är ok? Är det viktigare att gå ut och röra på...
Svar
5
· Visningar
791
Senast: siri
·
K
Avel Hur nära in på beräknad fölning kan man stelkrampsvaccinera ett dräktigt sto? Mitt sto som jag köpte i feb och ska föla i juli är inte...
Svar
7
· Visningar
1 161
Senast: Fredag
·
Avel Såg ni notisen i Islandshästen från de avelsansvariga i SIF? Där stod det att det går många rykten om sommarexem hos avelshingstar men...
Svar
5
· Visningar
950
Senast: javill
·
Avel Undrar så mkt hur det går för de små tvillingarna o det skulle förgylla helgen att få se någon ny bild på dem. Du kanske kan be... 2
Svar
38
· Visningar
2 708
Senast: Diego
·
P
Avel ponnyns mjölk är inte genomskinlig längre utan ganska så vit nu, eller lite vitblaskig. Hon har även börjat fylla spenarna lite. När...
Svar
8
· Visningar
790
Senast: prince77
·
D
Avel Såhär ligger det till... Vann en betäckningsrätt på en hingst (varmblod) & nu har jag lånat ett sto av en "kompis" som jag ska åka upp...
Svar
3
· Visningar
893
Senast: Crazyy
·
F
Avel Ikväll ska vi ultraljuda gammelstoet igen...förhoppningsvis med vettigt resultat den här gången. UL:ade i söndagskväll men då kunde inte...
Svar
13
· Visningar
1 173
Senast: shady
·
Avel Var idag och tittade på 3 års testen i Boden och blev imponerad av hur många bra hopphästar som kommit fram häruppe! Det var 2 (eller om...
Svar
7
· Visningar
1 036
Senast: Cosmoz01
·
B
Avel Jag är en nybörjare inom unghästutbildning, så jag undrar hur ni aktiverar era 1 åringar?? Jag är ute och går med min, tränsar, knyter...
Svar
7
· Visningar
1 059
Senast: Pooh
·
B
Avel Hej! Jag undrar om någon vet en hemsida där man kan leta reda på stamtavlan på en arabhäst, om man vet namn, föräldrar och födelseår.
Svar
7
· Visningar
1 936
Senast: sasucatu
·
S
Avel Båda mina ston var förstföderskor och ska nu sättas igång igen. Båda fölningarna gick bra, inga komplikationer och stona är pigga och...
Svar
4
· Visningar
927
Senast: Cyllene
·
P
Avel Tänkte sammanställa ett barnmorske-kit inför fölningen. Vad skall ingå i det tycker ni? Sax, peang, lindor? Vad är det för nummer till...
Svar
4
· Visningar
1 095
Senast: Francess
·
Avel Kan det vara så att sabinoanlaget oftare förekommer på fuxfärgen än andra färger? Kan det vara rasbundet? Sabino-travare är ju i princip...
Svar
4
· Visningar
733
Senast: Francess
·
Avel Börjar bli lite orolig för mitt sto, hon har visat alla tecken på att föla men inget har kommit och allt har stannat av.. Hon kastade...
Svar
5
· Visningar
926
Senast: Magella
·
S
Avel I så fall vad kan du utläsa från den här stamtavlan (?): E. Desert Night(US): E. Speedy Scot (US)U. Desert Wind (US) U. Joy Player...
Svar
16
· Visningar
1 220
Senast: BlueEye
·
Avel Jag har ett sto som fölat 20/4. Hon har inte visat varken fölbrunst eller 30 dagarsbrunst. Har provat med grannens valack men hon tänker...
Svar
10
· Visningar
1 775
Senast: Ragnhild
·
Avel Mitt sto ska ha föl imorrn men hon har knappt fyllt juvret till hälften än!!! Inga vaxproppar heller... tror att hon har släpp... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
10 160
Senast: AraSlei
·
S
Avel Rider en häst som heter ***** Broadway. Vad kommer namnet Broadway ifrån? Är väl knappast svenskt? :confused: Är han Amerikansktravare...
Svar
6
· Visningar
783
Senast: Sommartjej
·
A
Avel Har köpt ett shettis sto som inte har pass, tänkte vänta med att fixa pass till vintern (då har dom mindre och göra). Så nu till min...
Svar
6
· Visningar
785
Senast: annele
·
Avel Min älskade sambo har låvat mig en aldeles egen fölis efter hans fjording sto.Jag skall få välja hingst aldeles själv. så nu funderar... 2
Svar
27
· Visningar
2 008
Senast: Egot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Rintränings- och utställningstråd