Broadway? Någon som vet ngt om varmblodsavel?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Sommartjej
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 783
S

Sommartjej

Rider en häst som heter ***** Broadway. Vad kommer namnet Broadway ifrån? Är väl knappast svenskt? :confused:
Är han Amerikansktravare? Någon som vet ngt?

:bump:

Namnet Broadway är engelska för typ Storgatan (Breda gatan).

Vilken sorts varmblodsavel menar du? Är det varmblodstravare kan du hitta info på www.travsport.se och gå in under sök sportinfo.

Tack!!!
Han fanns med, hans pappas sida är tydligen amerikansk :)

:bow: :bow: :bow:

Nästan ALLA eller man kan nog säga alla...varmblodiga travare idag härstammar från den amerikanska travaren..

Namnet Broadway är inget specifikt stuterinamn eller nåt, utan bara nåt man döpt hästen till.

Sidan som Görel gav mig var jätte bra!!!
Jag fick tag i hans stamtavla och en lista på loppen han körts! Nu går han som ridhäst men det är ju kul att vetalite om hans förflutna :)

:bump:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 250
Senast: Piaff
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Genom en långsiktig satsning vill Svenska Ridsportförbundet främja hållbara ridskolehästar och svensk avel. - För att möta och förstå...
Svar
0
· Visningar
101
Senast: Gunnar
·
Gnägg Startar nu en allmän tråd om chat gpt😅 Vet att det har varit många andra sådana här men alla har känts hyfsat specifika? Ingen bara... 2
Svar
35
· Visningar
1 436
Senast: Habina
·
Hundavel & Ras Något som kommit upp i mitt flöde de senaste dagarna är artiklarna och diskussionerna angående blandrasavel och renrasavel i Borås... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
4 660
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka