Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

I
  • Låst
Avel en timme gammel var det lilla stoet när jag kom till stallet. så söt,ostadig på bena och ennu lite blöt. så vacker brun med en liten...
Svar
1
· Visningar
688
Senast: Cheeserica
·
R
Avel Halloj! En undran.. Jag har suttit och läst i tråden om Shady och alla misstankar om tvillingar. Om man utgår ifrån att stoet inte har...
Svar
15
· Visningar
3 298
Senast: shady
·
F
Avel Hur nära en beräknad fölning får du transportera stoet? Finns det någon regel för tiden efter fölningen? Jag har aldrig transporterat...
Svar
8
· Visningar
1 169
Senast: Loriley
·
C
Avel Någon som har lite kommentarer från hingstvisningen i Enköping i går? Är nyfiken på Last Liberty. Har för mej att jag läst någonstans...
Svar
16
· Visningar
1 852
Senast: xbella
·
Avel Har en snart ettårig hingstunge, och börjar fundera på när det kan vara dax att kastrera honom. Tidigare har jag tänkt framåt vintern...
Svar
9
· Visningar
994
Senast: hoppsann
·
Avel Är det någon som vet om han har några hingstavkommor som är godkända? Vad jag har förstått så är han själv exporterad till Texas och jag... 2
Svar
20
· Visningar
3 402
Senast: Diego
·
Avel Efter tio dagar på övertid, så var jag tvngen att susa hem ett dygn, för att få ordning på resten av mitt liv. Hon har alltid varit en...
Svar
3
· Visningar
971
Senast: Icebabe_1
·
A
Avel nu behöver jag er hjälp igen :angel: Har hittat en i mitt tycke helt underbar shettis, men jag skulle vilja ha era råd om det är något...
Svar
10
· Visningar
901
Senast: nettan77
·
E
Avel Jag har hört någonstans att ett sto kan tvärkomma i brunst om hon flyttas till en ny "flock" för att lättare bli accepterad. Vet ni...
Svar
6
· Visningar
1 126
Senast: CK
·
M
Avel Jag fattar inte vad som har hänt!! Köpte honom i januari som 7 mån. fölunge, vi var och tittade på honom två gånger innan jag bestämde... 2
Svar
24
· Visningar
2 672
Senast: Cesam
·
Avel För några år sedan fanns det här i närheten en skäckhingst (halvblod)som hette Clint Eastwood - vad vet ni om honom ? Vad jag har...
Svar
7
· Visningar
1 254
·
F
Avel Redan i förrgår fick jag en känsla av att något var på gång och ännu mer igår fm/mitt på dagen. Inget direkt synligt, mest en magkänsla... 2
Svar
37
· Visningar
2 365
·
  • Låst
Avel Ja, äntligen fölade hon! :bump: Idag fick hon en vaxpropp och hade lite på andra juvret. Två tjejer i stallet skulle sitta "fölvakt"...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: Cheeserica
·
F
Avel Inför stundande fölning har jag stått nere på Lantmännen och fingrat på grimma till den lille vi väntar. Blir dock lite förvirrad...
Svar
8
· Visningar
1 042
Senast: plumpen
·
S
Avel I måndags alltså för tre dygn sedan fick vi en liten fölis.. Hon älskar att vara ute och skutta och springa omkring med mammsen.. Just...
Svar
3
· Visningar
749
Senast: siri
·
T
Avel Ska åka till hingst med mitt sto som blir så nervös av att åka transport att jag är rädd att hon ska kasta sitt föl på hemvägen. Tänkte...
Svar
1
· Visningar
678
Senast: CK
·
Avel Var hittar jag information om Qantas xx? Någon som vet? Qantas var en framgångsrik galloppör på sin tid, hingst och bla far till...
Svar
5
· Visningar
912
Senast: Görel
·
T
Avel Ska bäckenbanden bli fasta igen innan det är dags för fölning. Ska dom först vara som gelé och sen bli fasta. Tyckte att jag läste det i...
Svar
4
· Visningar
1 383
Senast: timmona
·
Avel Vad har ni för erfarenheter av att lasta ett sto som inte tycker om att gå på eller åka transport när fölis ska åka med? Jag planerar...
Svar
9
· Visningar
1 218
Avel Min pålla har nu 1 månad kvar till beräknad fölning och hon har varit väldigt lugn och cool hela dräktigheten. Men nu senaste veckorna...
Svar
12
· Visningar
949

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka