Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr När ni ska boka domare till tävling, hur väljer ni? Tar ni någon som anses döma bra eller vågar ni testa nya domare?
Svar
2
· Visningar
1 216
Senast: Smuldaisy
·
Islandshäst Så har det då fötts en liten tjej här på gården!:D En liten svartskäck utan tecken som töltar omkring i full fart hela dagarna :) Så... 2
Svar
26
· Visningar
6 650
Senast: Korven
·
Western Snodde tråämnet från Dressyr! ;) Hur westernhästar ser ut på tävling det vet man ju ungefär :love:, men hur brukar ni se ut hemma när...
Svar
10
· Visningar
2 644
Senast: smedsussie
·
Körning Sitter och tittar på bilder från en vagnparad i Linköping häromdagen och började undra lite över benämning av vagnarna som skrivs i...
Svar
4
· Visningar
4 577
Tävling Jag har en häst som har sadeltvång och måste longeras innan uppsittning. Kan man få dispens för sånt?? Tänkte så att dom klubbar...
Svar
5
· Visningar
3 157
Senast: Bison
·
Dressyr Är så novis och har bara startat ett drygt tiotal ggr i dressyr ( blir min å pållans 12:te start ).. Ska nu på lördag rida la3. Men hur...
Svar
7
· Visningar
1 719
Senast: Estivuz
·
Dressyr http://debatt.svt.se/2013/04/29/tortyrredskap-tvingar-tavlingshastar-att-hoppa/ Om bl.a. sporrar och kandar inom dressyren. Själv... 2 3
Svar
52
· Visningar
8 714
Senast: Tora
·
Dressyr Vilken frisyr har din häst utan knoppar? Klipper eller rycker du? Klipper man hopphästars man mer än dressyrhästars man? Jag har... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
26 024
Islandshäst Jag har tänkt seminera mitt sto med en hingst från Norge. Någon som har erfarenhet hur det fungerar? Kan man använda vilken...
Svar
3
· Visningar
1 206
Senast: tina_sj
·
Islandshäst I höst är det äntligen dags för min prins att ridas in! :) Så nu vill jag gärna se före och efter bilder (både extriört och ridmässigt)...
Svar
3
· Visningar
2 070
Dressyr Nu behöver jag få lite klarhet i dethär med om novabett är tillåtet på en dressyrtävling. DEt har ju förekommit en del diskutioner om...
Svar
6
· Visningar
7 232
Senast: Catrool
·
Dressyr Ngn som kan berätta vad hästen ska kunna för LA, och nästa grad som är... Medelsvår A?
Svar
18
· Visningar
2 779
Senast: Gabby_Ossi
·
Trav Funderat ett tag på detta. Kan man inte göra en tråd där vi frågar om någon har bild på den eller den hästen? Vet flera här som bor mer... 11 12 13
Svar
251
· Visningar
54 720
Senast: Pazuzu
·
Western Halloj westernfolket! Jag och sambon ska åka till Tyskland och köpa bil om några veckor. En av dagarna som vi är iväg tänkte vi lägga...
Svar
7
· Visningar
2 697
Distans Någon mer därute som sitter bänkad framför datorn & väntar på sändningen från Göingeritten?! Spännande:)
Svar
2
· Visningar
2 650
Senast: Amha
·
Dressyr Ska starta nya LA:3 om en vecka. Ni som har ridit programmet - är det något speciellt att tänka på? Vad tycker ni om det? Jag tycker att...
Svar
19
· Visningar
4 503
Senast: Undret
·
Islandshäst Finns det några här som sökt in till Hippologen på Wången nu till hösten, eller kanske någon som redan går där? Jag har sökt in och...
Svar
6
· Visningar
1 482
Islandshäst Ska gå med i dessa två "föreningar" men är lite osäker. Gick in på sif:s hemsida där man kunde leta upp sin regionsgrupp, som är Landi...
Svar
7
· Visningar
1 193
Senast: Pathmaker
·
Körning Jag skulle vilja hitta en enkel men ändå gedigen sele till en Shettis. Selen får gärna vara svart men brun går också bra. En normal...
Svar
9
· Visningar
1 762
Senast: kolblakkur
·
Körning Lillan håller på att köras in, nu har hon dragit däck. Jätteduktig är hon :) Men hon kan reagera ibland på ljud, inte mycket, men det är...
Svar
3
· Visningar
1 299
Senast: djezima
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka