Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

S
Ekonomi & Juridik Vi ska snart flytta från Danmark till Sverige. Hästen ska såklart med, men vad gäller när man tar en häst från DK till SE? Jag flyttade...
Svar
3
· Visningar
1 163
Senast: Schuldig
·
G
Ekonomi & Juridik Är på jakt efter ny häst. Jag vill gärna ha röntgen på hästen jag blir intresserad av. Vem står för kostnaden av röntgen ? köpare eller...
Svar
3
· Visningar
818
Senast: inbetween
·
S
Ekonomi & Juridik Är det dumt att göra? Handlar väl om ca 50-60 tusen..:o Någon som har tagit lån för att köpa sin älskling?
2
Svar
28
· Visningar
10 755
Senast: TwiggyM
·
Ekonomi & Juridik som några av er har sett så har jag ju hästköpar planer. En kompis till mig är också sugen så vi spånade lite löst om att vi kanske...
Svar
18
· Visningar
1 713
Senast: cheche
·
Ekonomi & Juridik Finns säkerligen fler sånna här trådar så jag får specificera några frågor: Hur mkt pengar la du ut på utrustning och saker till din...
2
Svar
36
· Visningar
2 771
Senast: Pettsson
·
B
Ekonomi & Juridik Hej! Här kommer en fråga till er som har egen häst: Hur har ni tid och råd? Jobbar ni heltid, deltid, har ni familj, har ni ungar...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
13 240
Senast: Pilot
·
Ekonomi & Juridik Kan jag vetrinärvårds försäkra en häst -91 (hbl) som jag är fodervärd åt? (lite snabbt så har jag tjatat på ägaren om...
Svar
12
· Visningar
1 268
Senast: Zqathan
·
G
Ekonomi & Juridik Hej. Hämtade hem min nya häst förra torsdagen (11/12), och vi skrev över försäkringen på mig utan att ändra något. Nu undrar jag om det...
Svar
2
· Visningar
883
Senast: gogglen
·
L
Ekonomi & Juridik Varför vill man sälja sin häst/hästar på auktion? Nu pratar jag om vanliga auktioner där hästarna är billiga inga "lyx-auktioner"...
Svar
12
· Visningar
2 411
Senast: Sar
·
Ekonomi & Juridik Jag läser hela tiden om att köparen har en undersökningsplikt, och att det kan gå illa om man inte har kollat upp saker om hästen innan...
2
Svar
24
· Visningar
3 927
Senast: Mia_R
·
K
Ekonomi & Juridik Jag måste tyvärr sälja min travarkille pga olika omständigheter och då han är en tämligen speciell kille har jag specifika krav som inte...
Svar
5
· Visningar
1 435
Senast: Pinto
·
I
Ekonomi & Juridik Jag har en häst som jag ska lämna ut på foder. Har hittat en perfekt fodervärd. Men nu har dom ingen möjlighet att hämta honom, jag kan...
Svar
5
· Visningar
843
Senast: lobell
·
Ekonomi & Juridik Hovis var här idag, och normalt skor vi fbl runt om, med nya sulor fram varje gång, och verkar ungponnyn. Idag blev vi dock tvugna att...
2
Svar
21
· Visningar
2 526
Senast: kopparberg
·
C
Ekonomi & Juridik Hej allihop! Hoppas på era åsikter i en fråga som stör mig. Efter bara 2½ mån som inackorderad sa jag upp min boxplats 1/11 pga...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 187
Senast: L-M
·
Ekonomi & Juridik Så här ligger det till: Jag har en häst (foderhäst) på prov nu en månad fram till den 16:e, jag kan när som helst under den tiden...
Svar
17
· Visningar
1 852
Ekonomi & Juridik Debatt om denna artikel? http://www.atl.nu/Article.jsp?article=50410&a=Han%20vill%20f%E5%20bort%20h%E4sten%20ur%20allemansr%E4tten...
2
Svar
28
· Visningar
2 353
Senast: LIA
·
R
Ekonomi & Juridik Hejsan! Ska vid års skiftet skaffa min första foderponny, tänkt att ha på foder i ca 1 år. Den kommer stå i ett stall som heter...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 797
T
Ekonomi & Juridik Blir av med mitt jobb nu här på fredag vilket innebär a-kassa:cry: Hur klarar man av att ha 2 hästar på a-kassa, man vill ju gärna...
2
Svar
23
· Visningar
3 059
Senast: todde
·
Ekonomi & Juridik Har funderat ett tag på en fråga och då passar ju inget bättre än att fråga alla kloka på detta forum :D Säg att man har en häst på...
Svar
5
· Visningar
1 056
Senast: inbetween
·
T
Ekonomi & Juridik Tänkte höra lite vad ni tycker. Vi tittade på en häst i midsommartid, bestämde och gjorde upp priset i mitten på juli. Hästen kom hem...
Svar
13
· Visningar
1 535
Senast: tant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp