Bukefalos 28 år!

Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Eftersom att jag fick ta bort min häst nyligen och har en 1 1/2 åring häst kommer jag i en övergångs period ta en annan häst på...
Svar
3
· Visningar
1 041
S
Ekonomi & Juridik En väg i vårt närområde har fått en ny beläggning och pga detta är det Ridning Förbjuden på vägen i minst 6 månader. Den lokale bonden...
2
Svar
32
· Visningar
4 651
Senast: sara_18
·
F
Ekonomi & Juridik Jag fick till min stora sorg låta avliva min älskade häst för ett par veckor sedan :cry:, och har nu ett par saftiga veterinärfakturor...
Svar
5
· Visningar
1 068
Senast: Daisy
·
Ekonomi & Juridik Är det SÅ dyrt att försäkra sin häst? Fick en chock när jag ringde till försäkringsbolaget idag... Hästen i fråga är ett 9årigt svenskt...
2
Svar
32
· Visningar
3 364
Senast: Carroo
·
I
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har en liten fundering?! Jo, om man har ett fodervärdsavtal med en person... Och man skriver in i det att vid en ev...
Svar
7
· Visningar
1 147
J
Ekonomi & Juridik Hej. Nu behöver jag lite hjälp. För att göra en lång historia kort så flytta jag för en tid sen till nytt stall efter att inte...
2
Svar
35
· Visningar
2 777
Senast: service
·
B
Ekonomi & Juridik Jag undrar om minderårig verkligen får stå som hästägare? Måste inte målsman vara hästägare då? Någon som vet och gärna var jag kan...
Svar
12
· Visningar
2 081
Senast: Kiickan
·
J
Ekonomi & Juridik Har ett problem, spelar ingen roll vart jag hamnar för jag tycker om båda ställena lika mycket, så jag tar det som är billigast. Kära...
2
Svar
26
· Visningar
2 550
M
Ekonomi & Juridik Hejsan är ny på detta forum så vet inte riktigt hur det fungerar emn hoppas detta blir lätt. Jag har i 6 månaders tid haft en c-poony...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 993
Senast: MiniMinnie
·
Ekonomi & Juridik Skulle vilja ha en massa råd om vad man bör tänka på som fodervärd?? avtal, försäkring etc etc
Svar
5
· Visningar
946
Senast: NeverEver
·
M
Ekonomi & Juridik Jag ska sälja min häst och köparen vill ha köpekontraktet underskrivet nu men betala senare - vem äger då hästen fram tills...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 915
Senast: feliand
·
Ekonomi & Juridik På flera siter kan man läsa den norska "nyheten" om att tränare tar provision vid försäljning: Men vad tycker vi i Sverige? Är det...
Svar
7
· Visningar
1 165
Senast: corzette
·
K
Ekonomi & Juridik Hej allihopa, Jag har fått en häst!:) En gåva alltså men om jag vill ha skrivet papper på att jag har fått den, hur ska jag formulera...
Svar
12
· Visningar
1 293
Senast: Immer
·
Ekonomi & Juridik Ska säga upp min boxplats då det inte fungerar för mig i det stallet. Vill säga upp den skriftligt så att allt är i sin ordning men hur...
Svar
4
· Visningar
2 156
Senast: hästhandlarjävel
·
E
Ekonomi & Juridik Någon som vet hur man ska göra?? Jag har köpt en häst, som problemhäst. Ägaren hade problem att hantera honom, men då jag sysslat med...
2
Svar
38
· Visningar
4 036
Senast: Freaky_Em
·
M
Ekonomi & Juridik Hej, jag ska ta en 5årig ponny på foder som inte är inriden och jag kommer då att utbilda den osv. jag får stå för träningskostnader...
Svar
7
· Visningar
1 338
Senast: incognito
·
Ekonomi & Juridik Håller på o sälja min ena häst nu och i annonsen har jag skrivit ett pris nu är det dock så att tre är intresserade av hästen så då har...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
7 572
Senast: boccia
·
Ekonomi & Juridik Nu går skam på torra land :mad:. En med angränsande mark till oss har stängt av en gammal skogsväg. Inte med ett led eller grind, utan...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
13 523
Senast: Strajder
·
C
Ekonomi & Juridik Jag är förvirrad och förtvivlad. Jag har precis fått ett brev hem om att jag blivit uppsagd från mitt jobbomgående. Anledningen enligt...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 723
Senast: Pigan
·
Ekonomi & Juridik och upprörd! Hade ute veterinären i veckan som gav min häst sin andra botulismspruta. Kalaset skulle ha hamnat på 450 men jag hade bara...
2
Svar
34
· Visningar
3 002
Senast: HelenaHandberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp