Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

H
Ekonomi & Juridik Vi har tyvärr ett problem i vårt stall. Vi har sagt upp en hyresgäst i stallet pga en massa bråk som gör att det inte fungerar längre...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
23 137
Senast: martha
·
F
Ekonomi & Juridik Jag har gjort ett uppdrag åt en ridklubb på konsultbasis som jag ska fakturera dem för. Det är överenskommet att mitt arvode är 4000:- +...
Svar
4
· Visningar
3 220
Senast: LIA
·
2
Ekonomi & Juridik Jag behöver lite råd från kunniga hästmänniskor! Vad är det som gäller vid uppsägning av stallplats? Jag har nyligen flyttat min häst...
Svar
15
· Visningar
8 098
Senast: Korven
·
D
Ekonomi & Juridik Jag har jobbat som tranare/beridare utomlands for samma familj i nastan 6 ar. Jag trivs pa jobbet och ar god van med hela familjen...
Svar
4
· Visningar
1 596
Senast: Spunkgrodan
·
Ekonomi & Juridik Köparen vill ha en månads prövotid på min madam, och det tycker jag låter bra eftersom det är liiite tjorvigt att provrida en häst flera...
Svar
10
· Visningar
2 096
Senast: Manji
·
J
Ekonomi & Juridik Har troligtvis hittat häst och kommer ta över försäkringen, krävs ombesiktning eller går det att ta över om man inte ändrar den? :)
Svar
5
· Visningar
1 282
Senast: JumpForMyLove
·
Ekonomi & Juridik Finns det över huvud taget någon möjlighet att grundförsäkra en oförsäkrad vuxen häst utan vetbes? Talar om liv upp till inköpsvärdet...
Svar
10
· Visningar
1 840
Senast: Manji
·
S
Ekonomi & Juridik Jag har ju haft en lite trist historia med vårt sto som fölade dött o sen via ammajouren fått ett annat föl som de sen valde att ta...
2
Svar
22
· Visningar
3 110
Senast: Svanhild
·
Ekonomi & Juridik Vet inte om tråden ligger rätt. Flytta den isf. Jag undrar om det går att teckna en veterinär vårdsförsäkring bara utan liv på en...
Svar
3
· Visningar
1 028
Senast: Zqathan
·
Ekonomi & Juridik Om man misstänker problem hos hästen som man vill röntga. Dvs man har inte blivit rådd att göra det av veterinär i sig. Går detta då på...
Svar
12
· Visningar
2 156
Senast: Stopek
·
Ekonomi & Juridik Då och då läser man annonser där det kan stå: "till salu igen pga oseriös köpare". Vad har man gjort då (som oseriös köpare alltså)?
Svar
18
· Visningar
2 923
Senast: sona
·
Ekonomi & Juridik En liten fråga! Min häst har tidigare varit hos veterinären ett antal gånger. Den blev sedan friskförklarad och allt var frid och...
Svar
8
· Visningar
1 971
Senast: skuggi
·
Ekonomi & Juridik Jag har en liten passiv näringsverksamhet och jag har en revisor som hjälper mig med deklarationen. Idag fick jag en räkning på 7000...
Svar
17
· Visningar
2 720
Senast: a1agnlju
·
S
Ekonomi & Juridik Vad trött jag är på våra hyresvärdar just nu. Vi flyttade till gården i slutet av sommaren. Eftersom jag skulle ha flertalet hästar...
2
Svar
34
· Visningar
4 902
Senast: Invinciblestables
·
Ekonomi & Juridik Jag kommer hyra ett stall kallt och hyra ut stallplatser med full skötsel. Vad ska man tänka på med försäkringar och annat som man...
Svar
3
· Visningar
2 461
Senast: Boerperd
·
Ekonomi & Juridik Har en länk här angående fodervärdskontrakt. Vill helst skaffa mig ett så snabbt som möjligt och gratis är inte helt fel. Så på den...
Svar
17
· Visningar
5 825
Senast: CrazyMia
·
Ekonomi & Juridik Har läst på skatteverket och fattar ungefär 50% ! Om jag som privatperson köper in foder (större mängd) och sedan säljer detta till...
Svar
7
· Visningar
3 519
Senast: sjoberga
·
Ekonomi & Juridik här kommer en lustig fråga: vad kostar försäkring på häst nuförtiden? Och då menar jag fullförsäkrad. Någon? Jag ahr ju en häst...
Svar
6
· Visningar
1 197
Senast: Jeps
·
M
Ekonomi & Juridik Jag undrar hur det går till rent ekonomiskt när man är arrendator på ex en ridskola. Hur går det till? Behöver man slänga in en summa...
Svar
3
· Visningar
1 134
Senast: Masse
·
L
Ekonomi & Juridik Ni som är inackorderade, jag har lite frågor! Hur mycket betalar du i stallhyra varje månad? Vad ingår? Vad behöver du göra...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
7 963
Senast: Next
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp