Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Träning Hej.....Första gången jag skriver:) Jag har ett sto som är 12 år...Den sista tiden så har hon börjat flemma så fort jag kommer fram...
Svar
12
· Visningar
2 997
Senast: Tolken
·
Träning jag hade tänkt skaffa mej en hingst, men problemet är att vi inte har allt för stora marker att ha flera hager på sen att vi har ett sto...
Svar
15
· Visningar
1 477
Senast: Pigan
·
A
Träning Jag har en unghäst som blivit riden i ett år. Han är ganska mogen för sin ålder, men han är rätt snubblig. Kan gå i skritt på relativt...
Svar
5
· Visningar
1 945
Senast: Miaa
·
Z
Träning Vilka är de hjälperna ni använder när ni stannar er häst? Vilken ordning använder ni dem och hur ''kraftigt''? :) Förklara ur dessa...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 777
Senast: Covergirl
·
T
Ridning Har suttit och tittat mig runt och blir så varm i hjärtan vid varje bild på ekipage som njuter av livet och sitt sätt att arbeta. En...
Svar
16
· Visningar
1 341
Senast: Tez1
·
Träning Nån som vet om John Moore har nån hemsida ?
Svar
1
· Visningar
807
Senast: Siggelina
·
S
Träning Hejsan! :) Skulle vara kul om ni kunde skriva vilken typ av häst ni skulle kunna tänka er mig på! :D Jag är 14 år, ca 155cm lång och...
Svar
4
· Visningar
1 145
Senast: Sofia-J
·
M
Träning Vill först säga att jag inte har råd att rida för tränare nu så det tipset är lönlöst;) Vart jag än läser och vem jag än pratar med...
2
Svar
21
· Visningar
3 890
Senast: Zeli
·
Q
Träning Om man enbart rider barbacka och med bettlöst träns, skadar det hästen i längden? Om ryttan har bra balans, inte skumpar runt eller...
Svar
19
· Visningar
1 722
Senast: M-oaa
·
C
Träning Jag skulle gärna vilja ha lite tips poå hur man kan hålla ihop ett storgalloperat halvblod! Hon kan inte galoppera t.e.x på volt på...
2
Svar
24
· Visningar
2 075
Senast: Covergirl
·
Träning Hej! Min ponny har varit sjuk i nästan 2 mån nu p.g.a sandkolik, men nu är han ju nästan bara skinn och ben!:( Vill ha lite tipps på...
Svar
4
· Visningar
903
Senast: Pernilla_
·
A
Träning När jag står i stallet och pratar och pussas med mitt lilla arabsto så blåser hon försiktigt på mig i ansiktet, hon gör det jämt och...
Svar
10
· Visningar
2 868
Senast: Underbar
·
N
Träning Hej! Hur gör man en sån "säkerhetsknut" när man vill "binda fast" hästen med grimskaft i boxen? Jag får inte min knut till att sitta...
Svar
1
· Visningar
818
Senast: knasan
·
Träning Jag binder fast honom i stallet när jag mockar. Då binder jag honom i grimma, sen grimskaft och jag binder fast grimskaftet i en krok på...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
10 023
Senast: Bill
·
L
Träning Jag är medryttare på en nordsvensk som är 7 år. Men ibland när jag är ute å rider så kan hon få för sig att hon inte vill gå mer...
Svar
14
· Visningar
1 232
Senast: Elan01
·
J
Träning Nästan lite pinsamt, men vad menas med Lätt A, B och C??? Såg även nånstans att det stod att en häst var utbildad till msv eller nåt...
Svar
5
· Visningar
767
Senast: ANIRROZ
·
Ridning Efter mycket funderande, grunnande och självransakning har jag bestämt mej; Jag ska boka en tid med en AR-tränare. Jag ska se om det...
Svar
11
· Visningar
1 192
Senast: Migo
·
Träning Låt oss säga att ni är jätte trött och klockan är 12 på natten och ni märker att er häst är lös; vad gör ni? A) Skiter i att ni är...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
5 929
S
Träning Kan ni uppleva eran häst på ngt speciellt sätt dagen efter din medryttare ridit hästen? Känns hästen "som vanligt, som alltid" eller...
2
Svar
22
· Visningar
2 711
Träning hejsan jag och min pappa misstänker att nån har försökt gjort min häst illa han har tappat självförtroendet helt för människor man blir...
Svar
4
· Visningar
1 078
Senast: Zaria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp