Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag har två 2 åringar hemma, den ena som är ett halvblod ska vara med i 3 årstestet. (första gången jag deltar så jag är GRÖN gällande...
Svar
4
· Visningar
1 068
Senast: kima
·
Ridning Eftersom den andra träfftråden har blivit både lång och fokuserad på nord och syd så misstänker jag att få från Mälardalsområdet är inne...
2
Svar
29
· Visningar
2 230
Senast: Trinity_
·
A
Träning Hej alla på buke... Jag har en fråga... Jo det är så att jag har en Nordsvensk ponny som jag måste träna igång, eftersom jag ska träna...
Svar
10
· Visningar
1 783
Senast: ullis25
·
E
Träning Hur kan jag öva mig själv i att sitta rakt på hästryggen i alla gångarter? Vad ska man tänka på, HUR ska man tänka? Lätt att lägga...
Svar
6
· Visningar
954
Senast: Egonson
·
Träning Hej När är det dags att löshoppa sin unghäst? Jag är lite osäker på om jag ska låta henne vara bebis ett tag till...När löshoppade ni...
Svar
7
· Visningar
1 138
Senast: Dahlia
·
W
Träning Vad betyder det att hästen "taktar" när man rider ? Vad gör ni åt det ? Hur agerar ni mot er häst ? mvh
Svar
8
· Visningar
7 751
Senast: maja_70
·
E
Träning Hejhej, jag har skrivit i en annan tråd men fick typ 1 svar bara, och det hjälpte inte mig så mkt, 7 april 2007 fick jag en 15årig(nu...
2
Svar
20
· Visningar
1 978
Senast: ellenkarra
·
Träning Kan en häst födas sur? Jag har en som varit sur sedan han kom till mig den förste december 2007. Innan dess var han i stort sett helt...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 370
Senast: kolblakkur
·
Träning Jag har börjat rida igen efter ett uppehåll. Men vad ska man göra för att slippa träningsvärken?? Jag rider ju bara en gång i veckan...
Svar
1
· Visningar
743
Senast: bengall
·
Träning Hej! Har ni något tips på vad man kan göra när hästen inte står still vid uppsittning och man inte har tillgång till ngn som håller i...
Svar
13
· Visningar
1 097
Senast: Tibra
·
F
Träning Det har gått några månader sen jag började sätta igång min häst efter hälta, och det har hela tiden gått framåt. Jag har krävt mer och...
Svar
4
· Visningar
773
Senast: Uddatyp
·
B
Träning På söndag åker jag för första gången till ridhuset för löshoppning med min 3åring. Vi har tidigare Skuttat lite lösa hinder i paddoken...
Svar
3
· Visningar
825
Senast: Bettan 07
·
E
  • Låst
Ridning Rider ni era hästar med tränsbett? och isf hur går dom med tränsbett jmf med hur dom går på stång och kapson?
5 6 7
Svar
129
· Visningar
9 532
Senast: mackan
·
M
Träning Tittat och frågat i de andra trådarna hur man GÖR när man lär in trick! ingen som svarar frågat även på andra sidor men där svarade de...
Svar
14
· Visningar
1 357
Senast: Älvan11
·
I
Träning eller går i takt - vad hon nu sade. Är det att hästen går lika på alla fyra ben. Konstig och banal fråga kanske men jag vill veta om jag...
Svar
1
· Visningar
767
Senast: majola
·
Träning Min häst är halt behandlad i ena kotan för andra gången. han har dessutom så jäkla mkt överskottsenergi så igår attackerade han en hund...
Svar
17
· Visningar
2 019
Senast: Fille
·
Ridning Hej Jag vill sååååå gärna köpa en Espaniola, har ingen sadel till den nyanlända hästen. Jag antar att stoet kommer att "muskla om"...
Svar
3
· Visningar
1 225
T
Träning Min gamla ponny har varit utlånad till en väns dotter i lite mer än ett år. Men nu på sista tiden har han varit halt lite till och från...
Svar
3
· Visningar
718
Senast: thekid
·
A
Träning När jag har ridit så hoppar jag alltid av, tar av sadeln och lägger på ett täcke och knäpper upp nosgrimman. När jag går framför...
Svar
2
· Visningar
743
Senast: JeennI
·
A
Ridning Hej, Jag håller på att göra och översätta en websida som handlar om barock dressyr men kommer inte på vad grejerna heter på...
Svar
14
· Visningar
1 583
Senast: Alkemisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp