Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

H
Träning Hej jag tänkte bara fråga om man kan träna en häst med karp fullt ut? är lite osäker så jag tänkte bara fråga någon som vet mer om det=)...
Svar
11
· Visningar
3 960
Senast: Sar
·
Träning Jag har en liten shettis som sällskap till mitt varmblodssto,just för jag vill minimera riskerna för skador och så är det ju så enkelt...
Svar
2
· Visningar
975
Senast: Konie
·
  • Låst
Ridning Enligt önskemål startar jag en liten tråd, där man kan bolla idéer och önskemål om lustfyllda diskusisons/ridträffar inom...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
29 035
Senast: IngelaH
·
E
Träning En häst i stallet går inte att leda om han inte går bakom en :crazy: Det är inte min häst men jag måste hantera den flera gånger i...
Svar
8
· Visningar
1 248
Senast: Camilla82
·
Ridning Vad finns det för böcker att tillgå på svenska eller engelska utöver Katrin Wallbergs bok som tar upp arbete vid hand? Jag har hittat...
Svar
6
· Visningar
1 772
Senast: Migo
·
T
Träning Har fått en liten fundering. Enda sen jag köpte min häst(ponny) i höstas så har jag tränat väldigt mycker ledarskapsträning. Och jag har...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
8 413
Senast: Totola
·
J
Träning Har varit och tittat på en häst idag och bestämt mig för att ta hem den. Ska först prova den i 2 veckor och se hur det går. Det är en 5...
Svar
7
· Visningar
1 197
Senast: Jonna86
·
F
Träning Vad skulle ni hitta på med en häst som gärna bli lång och tung, drar nästan ryttaren ur sadeln. Och springer gärna iväg med en låg form...
Svar
9
· Visningar
1 182
Senast: Emale
·
Träning Hur noga är NI med för & eftervård efter era ridpass? Ska man bara ut & skritta så är det väl rykt som är för & eftervård, men om ni...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 221
Senast: Snobben
·
Träning Jag funderar på att efter ca. 10 års uppehåll att börja rida igen. På den enda ridskola som finns i närheten står det att...
Svar
1
· Visningar
834
Senast: BeastieBabe
·
E
Träning Hej, Jag vet att liknande trådar har postats här, men jag skulle ändock vilja ha er hjälp. Jag har bara haft min foderhäst i tre...
Svar
14
· Visningar
9 212
Senast: Totola
·
Träning Vad betyder markarbete för dig? För mig är det att jobba med markbommar/cavaletti, dressyr med bommar liksom :p Men har hört 3 olika...
2
Svar
23
· Visningar
4 234
Senast: lakrits
·
B
Träning Hej! Min foderponny som precis fyllt fem år håller på och konstrar så mycket när jag rider ut med honom. Jag har haft honom i knappt...
Svar
14
· Visningar
1 536
Senast: ujent96
·
Träning hör gör man med ridskolehästar som nafsar/bits när man tränsar,sadlar o håller på med dom???många ridskolehästar gör ju så här,ska man...
2
Svar
20
· Visningar
3 528
J
Träning Hej. Jag vet inte vad som har hänt med min ena häst som är ett varmblod. Han har varit hur lugn som helst när man har ridit honom. Men...
Svar
4
· Visningar
881
Senast: JennieKinnunen
·
Träning moderator: om tråden ligger fel så vg. flytta den. jag vet att det finns tidigare trådar om detta, men eftersom de har blivit så gamla...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 403
Senast: tess91a
·
N
Träning Måste skriva av mig och få råd om någon orkar läsa... När vi köpte D-ponnyn sa dåvarande ägarna att det hade varit en del problem...
Svar
12
· Visningar
1 308
Senast: jessivega
·
Träning Denna tråd borde ligga i "igångsättningstråden" och kommer säkert att flyttas dit, men den tråden verkar ha dött för det är sååå sällan...
Svar
4
· Visningar
939
Senast: Torill
·
Träning Liten spinn off på tömkörnings tråden på gnägg, där det verkar vara lite problem med vad som är vad... Vad har ni lärt er är vad...
Svar
15
· Visningar
2 501
Senast: bigganl
·
C
Träning Bästa sätt att vänja häst bli snabbspolad efter leriga hagdagar? vattnet är "livsfarligt" ... antingen rör hon inte en fena för att...
2
Svar
21
· Visningar
1 819
Senast: CarolineNSV
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp