Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

R
Hästhantering Jag har ett äldre sto, pigg och fräch och som i hela sitt liv varit känd för sin dominans. Hon har ständigt varit ledaren i de flockar...
Svar
11
· Visningar
1 784
Senast: Qosack
·
Hästhantering Finns säkert massvis av transporttrådar.. Här kommer ännu en. Enda sedan jag köpte min ponny för 3 år sen så har transporteringen...
Svar
16
· Visningar
1 702
P
Hästhantering Jag har en häst som inte vill gå in i boxen om jag inte lockar med mat. Är det fel att locka med nåt gott för att få hästen att göra...
Svar
16
· Visningar
3 246
Senast: Eligible
·
Hästhantering Om jag leder en häst bara helt vanligt, men den stannar av någon anledning. Om jag då går ett steg tillbaka så jag hamnar någon...
Svar
6
· Visningar
1 126
Senast: Hollister
·
V
Hästhantering Hej! Vi är två nybörjare på hästar som dessutom ska lasta hästen o åka till en lektion . nu undrar jag vad man bör tänka på när man...
Svar
10
· Visningar
2 956
Senast: Mia_R
·
J
Hästhantering Jag har nyligen blivit medryttare på en unghäst, han är bara fyra år men inriden och inhoppad fast väldigt grön, så jag undrar om någon...
Svar
1
· Visningar
922
Hästhantering Skulle idag avliva min gamla häst som var 25 år. Min pappa hade pratat med en person som jobbar på ett slakteri i närheten och talat om...
Svar
11
· Visningar
1 903
Senast: Ahi
·
Hästhantering Brukar ni klia varandra ni och era hästar? Typ när man kommer till boxen eller hagen och så början man klia så kliar ens goseälskling... 2
Svar
22
· Visningar
2 659
S
Hästhantering Hej! Jag har en känslig valack som älskar att hoppa och vill alltid göra bra ifrån sig. Han är 8år efter Levantos. Jag tränar...
Svar
6
· Visningar
1 953
Senast: Lager
·
Hästhantering Har fått upp en liten ponny till stallet, valack 6 år. Ståt hos uppfödaren hela sitt liv och har inte blivit så jätte mycket hanterad...
Svar
9
· Visningar
1 340
Senast: Sammet
·
J
Hästhantering Hejhej, jag har börjat fundera helt plötsligt (har ingen egen häst eller sköthäst eller liknande) på om man kan klickerträna hästar...
Svar
3
· Visningar
1 252
Senast: LindgrenV
·
Hästhantering Har ett sto, haft henne dryga halvåret hemma hos mig, innan stod hon installad och jag skötte henne bara. Ett genomtrevligt sto, pigg... 2
Svar
25
· Visningar
3 389
Senast: sanio
·
Hästhantering Hejsan! Jag har en nordsvensk valack, fd travare på 8 år. Jag har ett litet problem med honom. När man ska leda han från hagen och in i...
Svar
3
· Visningar
1 270
Senast: NightShade
·
M
Hästhantering Hej alla.. Jag undrar om det är nån som har en aning vad som kan va för "fel" på min häst.. Jag har en nordsvensk brukshäst (13år)...
Svar
5
· Visningar
1 582
Senast: Madelene
·
Hästhantering Hej alla, jag tror att jag postat rätt men mod. får flytta om det blivit fel! Såhär då: Min förra medryttarhäst är sedan något år...
Svar
11
· Visningar
1 831
Hästhantering Jag har en valack född 2007 som jag köpte i Januari 2010, så gott som ohanterad. Han gick över bommen & ut genom skötardörren när jag... 2
Svar
20
· Visningar
2 359
Senast: Sondar
·
Hästhantering vad har ni lärt era hästar för trick? min häst har jag lärt: buga korsa benen vinka ha huvet på sne och backa, följa efter...
Svar
1
· Visningar
651
Senast: vanimelde
·
Z
Hästhantering Om hästen: Hingst, 2år, 165+ i mkh (ej över 170cm just nu, men kommer att växa och bli högre än så). Är (nästintill) dagligen hanterad... 2 3
Svar
53
· Visningar
9 526
Hästhantering Jag och en till diskuterade hästhantering av buffliga hästar efter att vi varit på en praktikplats där jag tyckte då att de gick sakern... 2 3
Svar
46
· Visningar
5 937
Senast: aapples
·
Hästhantering Som vissa här inne kan ha noterat har jag under årens gång postat otaliga trådar om mitt nu 9-åriga tidigare farligt explosiva och...
Svar
13
· Visningar
6 883
Senast: Riley
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Bildtråd