Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

J
Träning vilket kroppspråk ska jag ha om jag vill att min äst ska gå runt mej i en cirkel? Har testat en gång, men då funkade det bara ett halvt...
Svar
5
· Visningar
1 052
Senast: _jossan__
·
H
Träning Behöver lite hjälp då jag inte vet hur jag ska göra! Ska jag flytta eller inte? Stall 1: (nuvarande stall) Stort stall med många...
Svar
5
· Visningar
835
Senast: moonlightgarden
·
Träning alla med de nya 4 åringarna ( födda 02;) ) vad kan dem och vad har ni för mål med dem detta året??
Svar
4
· Visningar
1 039
Senast: kentflikkan
·
Träning Vad ska man rent konkret göra när hästen sticker när man ska hämta den i hagen?? Har ni nått tips? Oftast så kommer Eagle fram till...
Svar
5
· Visningar
823
Senast: Fjasut
·
Träning Hej Jag skulle vilja ha tips av er på olika övningar som man kan göra med sitt föl / unghäst.. så att den blir trygg och litar på en och... 2
Svar
21
· Visningar
2 539
Senast: jea78
·
S
Träning Jag har en kille på 8år som jag köpte ohanterad från ett dåligt hem för ca.1,5år sedan. Har kommit så långt att jag rider lite i trav...
Svar
2
· Visningar
914
Senast: mackan
·
L
Träning Finns det någon som har erfarenhet av sin häst att få den att gå på hinder, då den har gått steepelchase? Kan knappt få mitt fullblodsto...
Svar
12
· Visningar
1 160
Senast: Panikie
·
R
Träning Jag behöer veta vad det kostar att ha foderhäst. Hur mycket kostar hovslagare, vetrenär och försäkring mm??? :confused: :confused: 2
Svar
31
· Visningar
3 293
Senast: Bumbiiii
·
L
Träning Hur kan man se på ett föl att det kommer att bli "bra" i dressyr ex. -Steget man ju till viss del, formen på hästen men är det värt...
Svar
6
· Visningar
1 168
Senast: mimus
·
E
Träning Idag när jag skulle hämta min häst så hände en lustig sak som hänt två gånger nu. När jag gick emot henne så vände hon och gick ifrån...
Svar
4
· Visningar
673
Senast: et_flikkan
·
D
Träning behöver lite tips..min polle blir väldigt glad när man är ute och rider i gallopp..när man sedan ska sakta ner blir hon lite kinkig och...
Svar
7
· Visningar
815
Senast: Blandrastik
·
S
Träning Jag vet inte om denna tråd passar in under hästvård, men jag provar. Jag ska bygga ny stallbyggnad till sommaren och står i valet och...
Svar
3
· Visningar
788
Senast: Tölva
·
A
Träning Mitt vamblod har nu stått i ca en månad på grund av begränsad ridmöjlighet. Hur mycket tar han skada av det? Han har stått mycket förut...
Svar
4
· Visningar
1 158
Senast: Hillybarn
·
L
Ridning Är det någon här som vet om/när/var Julio Borba kommer hit nästa gång?
Svar
12
· Visningar
1 712
Senast: loki
·
E
Träning Tycker att NH verkar vara intressant, men jag vet inte riktigt hur jag ska kunna börja... Det finns aldrig nårra clinics här runt...
Svar
11
· Visningar
897
Senast: cafu
·
Träning Hej! Jag har en medryttarhäst sedan 1 månad tillbaka. Vi håller på att lära kanna varandra och det går framåt. Men jag har ett...
Svar
9
· Visningar
876
Senast: tjihoo
·
Träning Hästen jag rider har, iallafall med mig, en stark tendens att göra volterna minimala när jag ska fatta gallopp så det blir sällan någon...
Svar
8
· Visningar
819
Senast: Smulu
·
T
Träning Hejhej.. Jag har en häst på nio år och nu i vintras har han fått för sig att han vägrar gå! Han är envis som synden, och jag likaså...
Svar
1
· Visningar
644
Senast: Blandrastik
·
E
Träning Jag skulle vara i behov av råd ang hur jag skall hantera min 1,5 åring (arabtös) när vi är ute på promenader. Problemet är det att hon...
Svar
16
· Visningar
1 213
Senast: El Karisma
·
W
Träning Vert att det finns många trådar om detta min inte om just det problemet eller snarare frågan jag har . Mitt sto har stått på boxvila...
Svar
19
· Visningar
1 312
Senast: cajsa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka