Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

N
Träning ...Hur motionerar ni era hästar? och hur gamla är dom? Är det något ni INTE gör pga ålder? 2 3
Svar
43
· Visningar
2 987
Senast: Egonson
·
Träning Hörde när jag var liten att man helst inte skall rida hästen samma dag som den blev skodd, stämmer det? Min foderhäst skall skos på... 2
Svar
28
· Visningar
12 093
Senast: Pansi
·
S
Träning Har läst det massor med gånger i annonser och dylikt, hur fasiken kan man skriva något sådan?? HÄSTEN kan ju aldrig bli NH-tränad... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 411
Senast: boella
·
T
Träning Vad är din syn på just företeelsen "svinga rep" som för övrigt tycks ha gett upphovet till skällsordet "repviftare" för dem som utövar...
Svar
4
· Visningar
755
Senast: 3Gringos
·
Träning Hur stor skillnad är det eg på att ha en unghäst och en äldre häst? Tidsmässigt alltså. Hur mycket mer tid kräver en unghäst? (3-4 år...
Svar
16
· Visningar
2 194
Senast: szanna
·
Träning jag var ute och gick med "min" nya häst. en hyfsat bufflig och otränad (åtminstone när det kommer till ledarbiten :D ) kallboldsvalack...
Svar
2
· Visningar
858
Senast: Cilla
·
Träning Har nån nåt bra tips på såna? Har dock ingenstans att jobba hästen lös. Hagen är lervälling och vill inte släppa honom helt utan staket.
Svar
6
· Visningar
1 015
Senast: Mirre
·
Träning Jag ser många här i närheten som sitter och rider sin häst i form i alla 3 gångarter väldigt ofta. Jag själv brukar jobba hästen lite... 2 3
Svar
58
· Visningar
3 663
Senast: MizzBellie
·
Träning ...för en häst med hovbensrotation?????+ Mår den isåfall bättre av att bli tiangelmärkt och gå och vara fölsto resten av sitt liv...
Svar
8
· Visningar
861
Träning Min nordis har fått för sig att han inte ska ha nåt på huvudet. Vare sig det är träns eller grimma. Och jag kan inte begripa varför...
Svar
4
· Visningar
1 276
Senast: Mirre
·
T
Träning När jag gick till affären med mina barn idag fick jag en så härlig bild av vad ledarskap handlar om. Min yngste son sprang framför...
Svar
3
· Visningar
774
Senast: Yrja
·
Träning Stod i stallgången med en häst (ej min),och höll den i grimman medan min kompis tvättade ett sår den fått på bakbenet (fanns inga... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 344
Senast: Nelle
·
Ridning Har en lite överambitiös häst som ofta försöker mer än man ber den om. Inte alltid på rätt sätt, men poängen är att för att avreagera... 2
Svar
31
· Visningar
2 475
Senast: Hallarby
·
Svar
21
· Visningar
3 306
Senast: Tussemaja
·
Ridning Jag har ganska nyligen blivit intresserad av det här med barockridning. Men ju mer jag läser så tycker jag att barockridningen börja... 2
Svar
36
· Visningar
2 909
Senast: prinzen
·
Ridning Jag ska ner till München några dagar/någon v och tänkte höra med er om ni vet någon bra ridanläggning i trakterna man får besöka...
Svar
3
· Visningar
983
Senast: tuaphua
·
S
Träning Jag gör nu någonting som jag för tio år sedan tyckte var dumt att göra. Jag rider nämligen bara 20-30 min en gång per vecka. Jag...
Svar
13
· Visningar
1 455
Senast: solbacka1
·
H
Ridning Vad är skillnaderna? :confused: 2
Svar
28
· Visningar
4 565
Senast: Lena_B
·
Träning Hej. Konstigt problem kanske, men jag kan inte ta kort på min nya häst, hon är jätterädd för blixten. Försökte först i hagen, hon blev...
Svar
3
· Visningar
769
Senast: Wyall
·
Träning Min stora häst behöver komma ut på promenad! Hon ser så bedrövad ut varje gång som stalltjejerna bara tar med valacken ut, men eftersom...
Svar
12
· Visningar
1 152
Senast: pannkakssmet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31