Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Z
Ridning Är mycket intresserad av vad AR/Barock har att tillföra nu när min nyinköpta 6-åring ska "ridas in på nytt". Hon är tidigare riden rakt...
Svar
2
· Visningar
820
Senast: knasan
·
P
Träning idag när jag skulle rida slängde min häst av mej. det var precis när jag hoppat upp, då började hon snurra runt o bocka i 190. tror...
Svar
13
· Visningar
1 152
Senast: Vennie
·
M
Träning Är ägare till en b-ponny hingst som jag köpte i våras, 3år och har väl kommit underfund med tjeje som man säger så. Saken är att han...
Svar
4
· Visningar
937
Senast: *Maria*
·
I
Träning vi har kommit jättelångt i dressyren och ridningen på min avsatta gallopp häst, han lär lite för fort som någon säkert kommer ihåg jag... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 098
Senast: darkmoon
·
2
Träning Hej på er! jag har en av dem envisaste isläningarna när det gäller transporten, har gett honom lugnande vi får i alla fall var minst...
Svar
3
· Visningar
716
Senast: 2 isisar
·
Träning Min häst hår in i transporten, men sedan när hon är innemed alla benen backar hon ut igen så det är inte lätt att hinna stänga. hon...
Svar
3
· Visningar
768
S
Träning Hej alla glada och kunniga! "Nygammal" här på sidan... hängde en hel del här för ca 4 år sen men efter att sista pållen försvann så...
Svar
4
· Visningar
984
Senast: Tassetass
·
C
Träning Det är så att min häst vägrar att bli tränsad, han vill inte öppna munnen så jag brukar lägga en morot på bettet,och när jag väl lyckats...
Svar
13
· Visningar
1 192
Senast: Seabaz
·
Träning Min foderhäst sparkade mig rätt illa för en vecka sen. Enligt vad ägaren tidigare sagt (har haft honom ett halvår) ska han aldrig ha...
Svar
18
· Visningar
1 909
Senast: _ox_
·
Träning Har ett 6-årigt hannoveranersto med ett jäkla temperament. Hon är nu igångsatt nästan fullt ut efter en 7 månaders vila pga av... 2
Svar
31
· Visningar
1 937
Senast: beauspirit
·
E
Träning Jag har precis blivit ägare till ett halvblodsto som jag tidigare varit medryttare på. Och hon är enligt den tidigare ägaren "omöjlig"...
Svar
10
· Visningar
1 000
Senast: mathil
·
Träning Hur gör ni när ni spänner sadelgjorden? Delar ni upp det i omgångar eller drar ni allt på en gång? Om ni delar upp, hur många gånger då...
Svar
19
· Visningar
2 692
Senast: taccotad
·
D
Träning Jag har funderat på det hela ett tag, vad har egentligen alla olika människor för relation till sina hästar, eller vad dom jobbar på för... 2
Svar
26
· Visningar
2 907
Senast: Tiore
·
Träning ja, så är det med det.. Nu blir det nog rid-travare igen för min del.. Jag ska förklara för er hur han har betett sig sen han kom... 8 9 10
Svar
184
· Visningar
12 391
Senast: BadbrudenXS
·
Träning Är det någon som har erfarenhet av den typ av "självlastarlina" som finns på marknaden med en lång lina som gör att du ska kunna lasta... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 703
Senast: Elektron
·
T
Träning Är det någon som har några bra träningstips för att hästen ska få lite bättre framåtbjudning på ridbanan. Vår ponny har blivit lite...
Svar
7
· Visningar
1 590
Senast: NiitSirK
·
Z
Träning Vad skulle ni göra med en häst som kommer på i hagen? Han har aldrig anfallit och jag vet inte om det är mest lek eller om han är...
Svar
1
· Visningar
768
Senast: Tassetass
·
D
Träning Brukar ni låta era hästar äta hö i transporten när ni åker någonstans? Jag brukar inte göra det men det är mest för jag aldrig åker... 2
Svar
20
· Visningar
3 864
Senast: lil-sis
·
P
Träning Ska tömmköra en häst på stallet i morgon och det slog mig precis att ägaren har bytt till hackamore. Kan man tömmköra med ett...
Svar
7
· Visningar
1 477
Senast: Pip
·
Träning Är det någon som är duktig på shettisar? Min dotter rider en shettis som jag även brukar köra... Ägaren säger att maxvikten på...
Svar
9
· Visningar
1 120

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka