Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Träning Hej! Jag rider en islandshäst som är elak när jag ska sadla. Bara om jag kommer med sadeln så vänder hon sig. När jag ska lägga på den...
Svar
6
· Visningar
1 120
Senast: skuggi
·
S
Träning Har precis läst tråden "Skrapar med hoven!" och tycker att TS fått flera bra tips. Har själv ett problem som jag skulle vilja ha lite...
Svar
2
· Visningar
1 180
Senast: smiley
·
Träning Hoppas jag lägger detta på rätt forum nu Kan en häst arbeta korekt om det är framtung eller är det totalt fel då? Bygger den fel...
Svar
15
· Visningar
1 385
Senast: 333
·
Träning att det är helt galet att sitta på en korsning som blir 2 nu i juni? En bekant till mig har börjat sitta in sin häst. Hästen är en...
Svar
17
· Visningar
1 313
Senast: Gronda
·
Träning Min häst har blivit väldigt konstig... Idag när jag red gick vi in på en grusväg där det stod några ensilagebalar på ett släp. Det... 2
Svar
37
· Visningar
2 772
Senast: rocki
·
T
Träning Är det någon som har något bra tips om hur man får sin pålle att gå in i transporten?? Mitt 7-åriga sto totalvägrar att gå in i... 2
Svar
30
· Visningar
2 110
Senast: Anneli
·
O
Träning Som det är nu så bor min häst i ett stall där hagarna är ungefär som små frimärken (:( :crazy: ), och eftersom jag märker på henne att...
Svar
5
· Visningar
1 131
Senast: _paniiik_
·
L
Träning Hej. Jag har en 18 årig D-ponny som räcker ut tungar när man rider ? Har prövat olika träns samt några olika bett. ( Rakt och gummi) ...
Svar
16
· Visningar
4 238
Senast: LillaLindiiz
·
Träning Det händer något konstigt varje gång jag går ut med hö till hästarna på lunchen. Häst 1 - ardenner, ranghög sto 5 år Häst 2 - travare...
Svar
2
· Visningar
666
H
Träning Skrev en tråd igår om stoet jag rider som har lite egna åsikter.. Tänkte höra lite om det finns något bra träningsprogram för att...
Svar
6
· Visningar
1 235
Senast: ImFabulous
·
S
Träning Hur blir man av med detta tiggade? skrapar i boxen, hagen när vi gör halt och när vi står still på våra markövningar... rastlös eller... 2 3
Svar
44
· Visningar
4 043
Senast: Camilla_H
·
I
Träning JAg har en häst som är väldigt stark och hon vet om det själv. Jag har inte haft denna häst så länge, men vill få ur henne dessa ohyfs...
Svar
6
· Visningar
947
Senast: Camilla_H
·
Träning Jag tycker att det är så hemskt att se alla dessa hästar som går ensamma. Hästar är ju flock djur och ska inte gå själva. Vill ma bara... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 449
Senast: Spikkeltje
·
S
Träning Skulle behöva några goda råd...tilfällig idé torka! Nordis pållen är rädd för så mycket...vind, mopeder, viss trafik...han hoppar och...
Svar
7
· Visningar
1 082
Senast: Elviramax
·
F
Träning Nu har jag ändrat mitt "vecko-schema" endel. Nu rider jag inte efter något schema, men ska snart börja göra. Så nu vill jag höra vad ni...
Svar
11
· Visningar
1 059
Träning Jag rider på en liten ridskola (på landet i finland) med en instruktör och några hästar. Jag vet inte om hon är utbildad just till...
Svar
5
· Visningar
919
Senast: Tebazz
·
Ridning Nu kan jag inte låta bli att skriva ett onödigt inlägg här igen. :D Närå, jag ska ju som sagt träna i helgen. Kurs i två dagar med...
Svar
2
· Visningar
813
Senast: Yrja
·
B
Träning Hejsan! Min häst kan inte vara själv!! Vet att det finns många såna där ute...men jag bara undrar om det finns något hopp?? Hon väver...
Svar
6
· Visningar
705
Senast: annalisa
·
S
Träning Hajsan! Jag skulle vilja veta hur ni lastar era mini hästar? Har en liten ponny som jag vill lasta men kan inte sätta fast honom...
Svar
11
· Visningar
1 099
Senast: hillevie
·
I
Träning Jag hoppas att jag kan få bra tips utav någon här. Det är iallafall så, att min travarkille på 16 år är så himla stressad. Jag har...
Svar
10
· Visningar
1 382
Senast: ImFabulous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka