Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Ä
Hästvård Har en travare på 10+ som är väldigt stirrig. Hon vill inte gå in på kvällarna så fort man går åh hämtar henne så kommer hom med så... 2
Svar
27
· Visningar
2 344
Senast: ÄlskarSnobben
·
A
Foder & Strö Någon som provat Equiforage Horsegrass? Ger ni kraftfoder också+mineraler eller klarar sig hästen med bara det grovfodret? :confused:
Svar
1
· Visningar
1 055
Foder & Strö Just nu äter hon ett hö som har 84, då äter hon 10 kg. Ska flytta och då kommer hon att äta ensilage som har ts50. Hur många kg ska hon...
Svar
2
· Visningar
913
Senast: mahlmt
·
Hästvård Hej! En jag känner säjer att hästar får senskador av strykkappor om man drar åt den elastiska delen över böjsenorna. Och att... 2
Svar
31
· Visningar
6 152
Senast: Lavinia
·
Hästvård Jag tog in min fölunge nu på kvällen och visiterade. Hittade då ett sår på baksidan av kotan/överkant av karleden. Ser nästan ut som att...
Svar
10
· Visningar
1 233
Senast: Bellini
·
Hästvård Behöver era kloka råd nu eller kanske någon av er vet vad som händer.. kolik, kastning eller vad? Kom ut i morse i stallet och hittar...
Svar
13
· Visningar
2 533
Senast: Fenestra
·
M
Hästvård Vad tror ni? Ska ringa till veterinär i morgon och få det hela undersökt men det vore ändå intressant att få veta vad ni tror...
Svar
17
· Visningar
6 963
Senast: Hogstorp
·
Hästvård Hur gör ni andra då ni lindar stallbandage som ska sitta länge tex över natten? Hur hårt lindar ni och vad lindar ni (hur långt ner resp... 2
Svar
27
· Visningar
11 000
Senast: aysha
·
E
Hästvård I vårt stall har 2 av 4 hästar mystiska knottror i pälsen. Inga på halsen, några få vid sadelstaden, men massor (ca. 5 st/dm2) kring... 2
Svar
22
· Visningar
4 784
Hästvård Ja som rubriken säger vad beror följande på? Min häst hade kraftig mugg som bröt ut för ca 3,5 veckor sedan. Dom första 2 stod han på...
Svar
3
· Visningar
726
Hästvård Hittaade idag massor med knottror på vänster lår på pålle. När jag klippte honom så var där en yta som såg ut som eksem med lite hårlösa...
Svar
11
· Visningar
1 770
Senast: Wippos
·
H
Hästvård Jag ska köpa min fd medryttarhäst (tioårigt kallblodstravarsto) som jag har ridit i 2-3 år. Jag känner alltså väl till hästen och hennes...
Svar
7
· Visningar
917
Senast: Elina8
·
M
Hästvård Hej. Vad är det som har hänt min häst! Har en arab på 21 år som har fått konstig insjunkning övet ögat. Han är pigg för...
Svar
1
· Visningar
768
Senast: hallon
·
S
Hästvård Hejsan. Är det normalt att hästar ligger ner i sin box när de kommit in från hagen? :confused: Tack på förhand // Sommmaren
Svar
6
· Visningar
2 642
Senast: Qodrofenia
·
Hästvård Om hästen är besvärlig att sko, klippa eller liknande och man ger lugnande, hur medveten är hästen då? Kan den på den vägen vänja sig... 2
Svar
23
· Visningar
3 033
H
Hästvård Hästen har återkommande strålröta, mest på hans "akilles häl" (ena bakhoven). i samma veva som jag trodde jag fått bukt på de står han...
Svar
2
· Visningar
1 001
Senast: Havregryn
·
H
Foder & Strö Hur kana ma säga säkert att de är mkt kalk i grovfodret utan en analys, hamnade på sen när "de är så mkt kalk i grovfodret/marken" ...
Svar
6
· Visningar
829
Senast: Tuvisen
·
H
Hästvård Min 1 1/2 åriga islandshästhingst har ennu inte heller tappat sin andra testickel, veterinäern var här och kolla upp det och hon sa att...
Svar
10
· Visningar
1 179
Senast: hillevie
·
Foder & Strö christina planck skriver ju att om man har proteinrikt vallfoder kan man överskrida intaget av smältbart rp utan att det negativt...
Svar
19
· Visningar
1 309
Senast: Welsh
·
Foder & Strö Nu har även min andra islänning utvecklat fång och jag har kommit fram till att hösilaget måste vara boven i dramat. Hittar inget...
Svar
10
· Visningar
1 288

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka