Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Fn är jag stallchef ! Hos mina föräldrar måste jag tillägga. Den riktiga stallchefen har brutit foten :cry: Jag har efetr 2 veckor...
Svar
2
· Visningar
823
Senast: Hambo
·
J
Hästvård Min häst har gallor bak. Rätt stora men mjuka. De ändrar inte när hon står inne på natten lr ute på dagenlr blir riden. De ändrades... 2
Svar
20
· Visningar
6 742
Senast: agentrussin
·
Hästvård Kan någon förklara för mig vad KASTAD KVARKA är och OM hästen för att få den, har Kvarka som "vanligt" innan den får kastad kvarka...
Svar
5
· Visningar
2 162
Senast: sissu
·
Hästvård Har sökt lite bland raknings-trådarna :D och det verkar som de flesta tycker att de e ok att raka även nu. Min ponny får en extrem päls... 2
Svar
21
· Visningar
2 042
Senast: SeagirlM
·
P
Hästvård Ja ni alla med eksemhästar- hur "sköter" ni era pållar nu på vintern? Specialfoder? Nån smörja eller dylikt? Jag har märkt att vår... 2
Svar
32
· Visningar
6 222
Hästvård Pålle är klippt för första gången och han har börjat bli kliig i boxen. Han är inte för varmt täckad, småhåren är noga borstade och nu...
Svar
9
· Visningar
1 771
Hästvård finns det någon stanns där det står vart olika fall av kvarka upptäckts? Har hört talas om att ett stall i närheten har kvarka men vet...
Svar
1
· Visningar
815
Senast: älgen
·
S
Hästvård Är det någon som vet varför hästar bara ska ha antibiotika i fem dagar? Vi människor är det ju så noga med vad gäller fullföljande...
Svar
10
· Visningar
2 144
Senast: skwaller
·
A
Hästvård Hej, har en 2-årig travare som beter sig hingstigt nu. Jag ska kastrera honom men är det någon som vet om det spelar någon roll när man...
Svar
3
· Visningar
702
Senast: alban98
·
Hästvård Är det någon här som kan ge svar på vad valackljud beror på? (ni vet det där gionk-goink ljud som endel har när de... 2
Svar
21
· Visningar
11 173
Senast: martina
·
Hästvård Alla hästarna som står inne har nu börjat hosta. Efter att jag hysteriskt konstaterat att det nog inte var A2 (efter tempningar och... 2
Svar
29
· Visningar
2 549
Senast: lady_vip
·
Hästvård Min häst är sjukt ömfotad, tillomed i ridhuset ömmar han och vågar inte ta ut steget. Ser ut som om han är halt på alla fyra, självklart... 3 4 5
Svar
86
· Visningar
6 758
Senast: fijja
·
S
Hästvård Kanske lite onödig fråga men ändå kan inte sluta tänka på det. Vad skulle hända om man tvättade en stickhårig häst med skimmel...
Svar
5
· Visningar
1 007
Senast: Camisado
·
N
Hästvård Ha lite is i magen eller ringa vet? Min tävlingshäst drog igenom tråden i förgår, för att komma till stona. Och de är väldigt knögligt...
Svar
7
· Visningar
932
Senast: Nikki
·
Hästvård Är det någon annan som varit med om det? Min lilla islandspålla som går på lösdrift med sitt föl 10 mil från mig, har drabbats av det...
Svar
3
· Visningar
1 836
Senast: pemi
·
Foder & Strö Min häst behöver gå upp i vikt, är ett 5 årigt fullblod, har gått på banan tills för ca 6 månader sen och vi har haft henne ca 1 ½ månad...
Svar
17
· Visningar
4 236
K
Hästvård Min älsakde unghäst gick bort i kolik i tisdgas! De öppnade honom men mycket av tarmarna var skadat, och ja ville inte att han skulle... 2
Svar
30
· Visningar
3 874
B
Foder & Strö Jaa, vad är det bästa ? till en unghäst som börjar tappa hull, fast han får så mkt hö att han inte äter upp allt ? och jag har provat ge...
Svar
16
· Visningar
1 670
S
Foder & Strö VAd är skonsammast mot magen: betfor eller havre?
Svar
8
· Visningar
1 202
Foder & Strö Vägde maten igår och såg då att 1dl kornkross väger 10g och 1dl betfor(torr) väger 20g. Nån som vet om det stämmer ? Skulle ha gissat...
Svar
14
· Visningar
1 340
Senast: Tuvisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka