Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård håller precis på och köper häst. Och hon har nu fått en skada. En skada som har bildats av ett litet sår (såg ut som ett litet vanligt... 2
Svar
24
· Visningar
2 512
Senast: Fenja
·
Hästvård Skulle beställa Horsol inför eksemsäsongen. Beställer flera flaskor direkt från N-vet, blir billigare så. Men så såg jag något som heter...
Svar
2
· Visningar
1 319
Senast: sthu
·
S
Hästvård Mitt halvblodssto (tävlingshäst i hoppning) född 1994 är diagnostiserad med kotledsinflammation och behandlad tre gånger i framkotorna...
Svar
8
· Visningar
2 243
Senast: Werze
·
N
Hästvård Jag är medryttare på ett sto på 18 år. Hon har en vad jag tror är en galla fram på ett knä. Ägaren kallar det en senknuta, men jag är...
Svar
7
· Visningar
1 173
Senast: incognito
·
Hästvård Är lite orolig för min häst, han dricker så lite på vintern. De har vatten ute, men det är ingen som rör det. Vet inte om han kanske... 2 3
Svar
52
· Visningar
5 406
Senast: Soffan74
·
L
Foder & Strö Hej vi ger våra hästar hö ute på morgonen och jag har både rundbalar och små balar inne i stallet som vi delar upp, Men nu är det så...
Svar
2
· Visningar
897
Senast: DarkInNight
·
Hästvård Någon som provat aloe vera kräm mot mugg/rasp? Har fått detta rekommenderat och vill höra erfarenheter från er som provat.
Svar
16
· Visningar
5 307
Senast: Rebecka83
·
Hästvård Jag var iväg med min unghäst (3-årig kallblodstravare) till vetrinären igår. Han hade gjort illa sig i en tand. Han fick lugnande innan...
Svar
8
· Visningar
875
Senast: Asa_S
·
Foder & Strö Hur mkt väger 1 dl olja?Är det 3,8Mj/kg?isf blir ju 1 dl om man räknar 100g bara 0,38Mj... Eller hur räknar man?
Svar
1
· Visningar
652
Senast: Natasja
·
Hästvård Hej min häst har börjat fälla nu mitt i vintern förstår inte varför. är det någon som kan tänka sig varför? Han har även börjat bocka...
Svar
19
· Visningar
1 186
Senast: Ranger
·
Hästvård Ska försöka göra en lång historia kort. Har ett sto hemma som fick hovböld runt den 13e oktober, hästen var blockhalt och hovslagaren...
Svar
4
· Visningar
3 193
Senast: settis
·
K
Hästvård Hade idag en kund som kom in och hade blivit rekommenderad av sin hovslagare att sätta en sträng med silikon i springan som blir mellan...
Svar
7
· Visningar
2 244
Senast: Fridamatilda
·
Hästvård En häst i samma stall som jag har min häst i är sjuk men vi vet inte vad som är fel! Veterinär är inkopplad men han kan inget göra så... 2
Svar
27
· Visningar
3 240
Senast: ezze79
·
Hästvård Hej! Jag har en 1 årig islandshingst som får små, lätta kolikanfall titt som tätt. Han hade ett senast igår och före det var det en... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 683
Senast: sissu
·
Foder & Strö Är det nån som vet ?? Letar en havrefri musli blandning med mycket fibrer minst 18% växttråd..Har idag groov 90...:laugh:
Svar
6
· Visningar
1 087
Senast: SarahOlofsson
·
A
Foder & Strö En dum fråga kanske men är det nödvändigt att ge hästen tillskott av mineraler?:confused:
Svar
2
· Visningar
727
Senast: ameo
·
A
Hästvård Hej:) Jag äger en lite shettis pojke som jag har inhyrd i ett stall en bit ifrån där jag själv bor. Han har väldigt go och har tjock...
Svar
8
· Visningar
3 186
Senast: Royal_724
·
N
Hästvård Hej! Vad tror ni om min häst som verkar ha problem med sitt ena öra. Han skakar på huvudet, kliar med hoven och blir överlycklig när...
Svar
2
· Visningar
860
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hejsan! Jag har min häst uppstallad hos min mamma och betalar normal hyra och har skrivit ett riktigt kontrakt och allting, men inte...
Svar
18
· Visningar
2 126
Senast: silversvart
·
Foder & Strö Var inne på nätet och spanade efter olika foder Då jag fick syn på denna foderstat till c-ponny baserad på "normalhö". Vid hårt...
Svar
1
· Visningar
934
Senast: Zondell
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka