Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Hästvård Hej! Vad ska jag vaccinera min häst mot? :)
Svar
5
· Visningar
12 296
Senast: TantEster
·
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av solrosfrö som hästfoder?
Svar
6
· Visningar
1 368
Senast: Miaa
·
S
Hästvård Jag har en 7 årig hbls kille som för drygt ett år och 6 mån sedan började behandlas för överben. Det var då två mycket små överben på...
Svar
3
· Visningar
825
Senast: SuneSpecial
·
D
Hästvård Hejsan! Ja, precis som rubriken lyder. Är det farligt för hästen att mumsa på ekblad? Vet ju att själva ekollonen kan orsaka...
Svar
4
· Visningar
1 866
Hästvård Varför klipper vissa hela hästen? Ska det inte finnas päls kvar över njurarna och vid sadelläget? Träffade på en som verkligen rakade av... 4 5 6
Svar
114
· Visningar
9 248
Senast: McKikki
·
Hästvård Min häst har sedan i juni haft en blödning i djupa böjsenan.. Nu för några dagar sedan lindade jag av benet som vanligt en dag och...
Svar
5
· Visningar
1 045
Senast: SofiaL
·
Hästvård Vilka liniment använder ni? Vid gallor? Svullnader? Förebyggande efter hård träning etcetera..? Kylande, värmande, arnika eller annat...
Svar
14
· Visningar
1 681
Senast: clusia
·
Hästvård hej, min häst har fått gult snor i ena näsborren nu, är det början till en förkylning? vad ska jag göra? Hur farligt är det? Orolig över... 2
Svar
36
· Visningar
8 477
Senast: nimbo4ever
·
Foder & Strö Om inte hästen äter upp 4 kilo hö på 12 (!) timmar, borde man inte misstänka att det är något som är fel då?? Eller finns det verkligen...
Svar
7
· Visningar
2 136
Senast: SiZo
·
Hästvård Vår häst är kroniskt sjuk och nästa vecka kommer nödslakten ut till oss. Hur fungerar det, egentligen? Är det några papper som ska...
Svar
9
· Visningar
1 269
Senast: Love_you_Carmen
·
H
Foder & Strö hur många ger munkpeppar eller annat lugnande till sina hästar?:confused:
Svar
7
· Visningar
723
Foder & Strö Nu skulle jag vilja ha lite hjälp av Buke här! Testade en foderstatsuträknare på internet, som tyckte att jag ger min häst på tok för...
Svar
4
· Visningar
908
Senast: Bee
·
Hästvård Vid vilken ålder uppstår de vanligen?
Svar
10
· Visningar
1 458
M
Hästvård Någon som har en häst där man gjort ahrtroskopi i knäleden pga återkommande hältor?? Min häst skall genomgå en sådan operation i nästa...
Svar
18
· Visningar
3 499
Senast: marlin
·
Foder & Strö Tycker mig kunna se en lite släng av hysteri på höanalys fronten. Visst jag ser många fördelar med analys av hö, men vart tog det... 2 3
Svar
58
· Visningar
3 428
Senast: jerseyko
·
Foder & Strö Fick höra av en vän att man inte ska ge hösilage till sitt dräktiga sto? Att de kan kasta pga syrorna i det? Ger du hösilage till...
Svar
4
· Visningar
873
Senast: lillamy73
·
S
Hästvård Var på kliniken med min häst igår. Hon skall gå på en kur med butta i 2 veckor. Läste i bipacksedeln att e inte ska äta hö i samband med...
Svar
6
· Visningar
1 354
Senast: TantEster
·
H
Foder & Strö Flrutom lucern, jag vill hellre ha ett hel foder att räkna på. Vad och vilket märke ger mest protein för pengarna??
Svar
7
· Visningar
1 270
Foder & Strö Vi har inte fått analysen på hösilaget än och inte börjat fodra med det heller då hästarna fortfarande har massa bete ute. Så detta är...
Svar
7
· Visningar
1 573
Senast: Julle
·
R
Hästvård Ja, vad är det? En av mina hästar har börjat hosta, hon har aldrig hostat innan. Oregelbunden torr hosta, inga andra symptom...
Svar
1
· Visningar
789
Senast: Gojje_00
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka