Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Va ut med min häst idag, hon va svullen för några dagar sedan, men den har gått ner..Tänkte jag skulle se hur hon gick och så för att... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 572
Foder & Strö Undrar om det finns direkta symptom för att man ger för mkt proteiner? Vet ju att de kan bli tjocka om benen men finns det mer...?
Svar
2
· Visningar
987
Senast: sissu
·
R
Hästvård Min D ponny valack betedde sig mycket märkligt idag, jag tog in honom och borstade och gjorde iordning som vanligt för ridning, han var...
Svar
9
· Visningar
1 164
Senast: Red_Tee
·
Hästvård Min Bebb fick i lördags en spark på skenbenet, fick ett skrapsår och småsvullnad runt om, den bev senan lite svullen under sparken (kom...
Svar
3
· Visningar
752
Senast: hillevie
·
S
Foder & Strö Usch, känner mig som en djurplågare! Min häst har den senaste månaden stått både på djursjukhus och total boxvila... Resultatet är från...
Svar
10
· Visningar
1 132
Senast: Sevlan
·
Foder & Strö Imorgon ska jag flytta hästen till nya stallet (äntligen!). Nytt för mig när vi kommer dit är att det är fyra fodringar/dag, på gamla...
Svar
12
· Visningar
1 750
Senast: jupiter-judex
·
Foder & Strö Ska åka in och köpa mineraler om 10 min, så jag har en snabb fråga: Vilket märke är bäst? Ska jag köpa pellets eller annan sort...
Svar
15
· Visningar
1 017
Senast: Snyggve
·
Hästvård Har fot kotledsinflammation på min häst. Misstänker kanske att det är hovslagaren som skot henne fel. Hur ska jag veta vem "boven"...
Svar
10
· Visningar
1 229
Senast: life
·
D
Hästvård Vid vilken tid tar ni in era hästar på kvällarna? 2 3
Svar
44
· Visningar
2 236
Senast: lil-sis
·
A
Hästvård Tycker ni att det är för tidigt att klippa nu i helgen ? Hästen i fråga är ett halvblod som tränar (o tävlar) hoppning o dressyr...
Svar
9
· Visningar
931
Senast: stranger
·
Hästvård Vad tror ni? Har aldrig sett ngt liknande:eek: Min Vet bara spekulerar. Ormbett mm. tror själv inte på mugg. Det började för 2 v... 15 16 17
Svar
329
· Visningar
30 959
Senast: axel
·
Foder & Strö Jag och min vän ska snart skriva kontrakt med vår stallägare om stallplatserna. och då har vi köpt kontrakt på hööks och där står det...
Svar
15
· Visningar
2 210
Senast: nyponros
·
Hästvård Har funderat på om jag ska göra en liten örtblandning till min häst. Tänkte ta sådant som växer på min gård - så syftet är bara att få... 2
Svar
26
· Visningar
3 182
Foder & Strö Är det någon fara med att ge för mkt lusern? Att det är mkt protein är inte ett problem för hästen är gammal och behöver en hög kvot...
Svar
16
· Visningar
2 895
Senast: angel76
·
Hästvård vad orsakas det av? hur goda är chansen att bli bättre? hästen är röntgad och inget syntes där. har blivit sprutad med kortison en gång...
Svar
16
· Visningar
5 707
Senast: Netted
·
Hästvård Hej svejs. Ska en rajd till B****s imorgon o införhandla lite saker till det nya stallet. Kom då på att jag inte riktigt vet hur jag... 2 3
Svar
51
· Visningar
5 058
Senast: Soffan74
·
Foder & Strö min häst har alltid varit en rund häst, är finnhäst, men iom att jag har henne på foder går hon betydligt mindre. skulle köra henne i...
Svar
3
· Visningar
741
Senast: tgd
·
Hästvård Ska inleda med att berätta att "Ja, jag har bokat tid hos Euro Vets" (Ifall någon undrar ;) ) Vill iaf höra era åsikter om problemet...
Svar
4
· Visningar
906
Senast: Järnis
·
L
Hästvård Hur länge har ni era hästar ute dyngnet runt? Vi har två shettisar och jag vill ha dem ute så länge vädret är torrt och någorlunda...
Svar
15
· Visningar
1 108
Senast: tgd
·
T
Hästvård Tyvärr har jag ingen bild, vill bara höra er åsikt. Det här handlar om en bekant, vars häst har haft ett & två ganska snuskiga sår nere...
Svar
13
· Visningar
1 171
Senast: Tess82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka