Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Någon som har kyldamaskerna från Hööks? Pållen har blivit lite galligare på slutet igen, och nu försöker jag införskaffa de ultimata...
Svar
2
· Visningar
835
Senast: Axelle
·
M
Hästvård En av mina hästar blev halt på ett framben för ca 3 veckor sen. Åkte in till klinik efter fem dagar och hästen var då ohalt. Har nu...
Svar
3
· Visningar
715
Senast: skjootan
·
S
Hästvård Har en quarter som blivit ansträngd i bakknäna förmodligen p g a felaktig skoning, säger han som kollade upp honom. Han är för låg i...
Svar
9
· Visningar
1 143
Senast: Sudd
·
Hästvård när ni mockar? hur lång tid bruker det ta för er att mocka?
2 3
Svar
48
· Visningar
2 845
S
Hästvård Jag stör mig på en hel del saker vad gäller andras hästhållning som jag är tvungen att bevittna. Ja,ja, jag gör säkert inte allting...
Svar
17
· Visningar
1 120
Senast: LillaMy84
·
F
Hästvård Snälla, alla som har erfarenhet av hästar med problemtänder, läs detta!!! Jag har haft min häst i drygt ett år och hela tiden har jag...
Svar
11
· Visningar
1 280
Senast: _fialotta_
·
F
Hästvård Ska åka transport till Skara med min häst imorgon... Två timmar med en häst som är jätteorolig i transporten :crazy: Har hört att man...
Svar
2
· Visningar
1 020
Senast: _fialotta_
·
L
Hästvård Ville bara dela med mig om mitt sto Leylas historia För att korta ner historian lite så har hon under ca 10 år haft 5...
Svar
7
· Visningar
3 690
Senast: Leyla
·
S
Hästvård Är det på något sätt olämpligt för en häst att äta gammalt skruttigt gräs?
Svar
3
· Visningar
1 072
Senast: Sweet
·
T
Hästvård Vad har ni för erfarenheter av skoning med sula och silikon? Det jag främst undrar över är hur länge ni skodde på detta sätt samt hur...
Svar
9
· Visningar
1 679
Senast: Mynta2
·
M
Hästvård Vet inte om jag lägger frågan rätt men det är kanske någon här som vet... Jag har en pålle som är förkyld och idag skrev vet. ut...
Svar
2
· Visningar
696
Senast: Nafayette
·
Hästvård Hej Ville höra om någon bra idé vad jag bäst gör? Efter hoppträning och andra lite hårdare träningar blir han inte svullen men men...
Svar
3
· Visningar
977
Senast: ch791022
·
R
Hästvård Hej! Är det någon som vet hur man kan få bort ett fult överben på hästen? Jag är tacksam för alla svar. :confused:
Svar
3
· Visningar
642
Senast: FairLady
·
Hästvård Nu när snön smälte bort blev det som en swimmingpool i hagen :(. Min häst hade fått rasp nu i höstas och då smörjde jag på pensilin, på...
Svar
5
· Visningar
883
Senast: glow
·
M
Hästvård Har era hästar hållt sig friska under vintern? Jag tycker det är ovanligt mycke sjuka hästar, förskyllningar osv. under de här tre...
Svar
13
· Visningar
1 067
Senast: Axelle
·
Hästvård Strålbensförändringar? Jag vill veta ALLT ni vet om denna skada. Hur uppstår skadan? Vad är det vanligaste sättet att behandla den...
Svar
6
· Visningar
1 367
Senast: BusBarro
·
S
Hästvård Är det ngn som har märkt av att deras häst har blivit "kli-ig" och fått klåda av Willab Pälsglans, Basic Formula? (Orange flaska)...
Svar
2
· Visningar
754
O
Hästvård Hur klipper ni era fjordingar? själv klipper jag med en sax och så har han sorgkant som frilla.. En ganska stor sorgkant..
Svar
9
· Visningar
993
E
Hästvård vi har avlusat vår häst med switch pour on två gånger, enligt anvisningar, men han har fortfarande ägg kvar uppe vid pannluggen t.ex...
Svar
6
· Visningar
2 532
M
Hästvård Skelett & muskulatur på nätet? Hej! Var kan man hitta bilder på hästens skelett och muskulatur på nätet? Någon som har en susning? Mia
Svar
2
· Visningar
632
Senast: Riddari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp