Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård För ett tag sen läste jag på forumet om att plegicil skulle vara smärthöjande samtidigt som det är lugnande. Nu undrar jag om detta bara...
Svar
3
· Visningar
868
Senast: hjalle
·
D
Hästvård I dag när jag skulle gå ut och hämta dom små ponnyerna såg jag hur mkt skit det igentligen är i hagen, det hade regnat så snön är smält...
2
Svar
23
· Visningar
2 291
Senast: Nossan
·
S
Hästvård hejsan! Tänkte redogöra för min totto som opererades i torsdags förra veckan; Efter ett tidigare klinikbesök lokaliserades 2 lösa...
Svar
9
· Visningar
3 787
Senast: sax
·
M
Hästvård Vi har en 21 år gammal häst som har börjat glömma saker som han alltid har vetat förut. Som att det ligger kvällsmat färdigt i stallet...
Svar
7
· Visningar
2 075
Senast: Luff
·
Hästvård Jaha så sitter man där med ont imagen igen. Här kommer en resume. Förra onsdagen så lekte Novan och jag i ridhuset. Vi hade löptävling...
Svar
3
· Visningar
1 034
Senast: Shaggy
·
M
Hästvård :crazy:Är det någon som har någon häst med Tuppspatt inte "vanlig" spatt? Hur går det för er häst/ponny? tävlar ni? tränar ni? Vet ni...
Svar
9
· Visningar
1 179
Senast: kopparberg
·
B
Hästvård Över helgen var jag på kurs i ett annat stall än där jag normalt rider. I det stallet hade de några ponnier som hostade och i ett annat...
Svar
1
· Visningar
754
Senast: kopparberg
·
M
Hästvård Det tycker jag många gör. Där jag har mina hästar är det många som slarvar med hästen/hästarnas omvårdnad. Många som bara rider och sen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 830
Senast: kopparberg
·
C
Hästvård Upptäckte idag att pållen har fått ett par sådana på ryggen... Funderar nu på vilken av sadlarna den kommer ifrån... har ridit i en...
Svar
11
· Visningar
1 348
Senast: Chough
·
L
Hästvård Jag fick hem en häst i fredags morse 2.30. Han blev lastad kl 22.10 onsdag kväll. Han stod alltså ca 29 timmar på en lastbilstransport...
Svar
13
· Visningar
1 403
Senast: psychogrrl
·
M
Hästvård mn har det, tycker det verkar lite tidigt? pålsen bara rasar av...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 443
Senast: Ponyta
·
A
Hästvård Hej ! Har en Connemara valack på 19 år som har fått fång alla fyra benen. Börja de med en hälta på ena frambenet,( Enl vet. troligen...
Svar
4
· Visningar
1 410
Senast: annduv
·
P
Hästvård Hej! Jag har precis skaffat häst och har det i ett stall med några andra. I detta stall går det en lite ponny som inte får vara...
Svar
5
· Visningar
1 094
Senast: X_tremless
·
Hästvård Har en fråga. Har i vinter haft min häst klippt för första gången. Nu undrar jag hur länge måste man ha hästen täckad ute? Vill ju inte...
Svar
2
· Visningar
741
Senast: mirjada
·
P
Hästvård Jag funderar på att börja stretcha mitt lilla (underdrift) :Dvarmblodssto och jag vet inte riktigt hur jag ska gå till väga.. Blir det...
Svar
3
· Visningar
740
Senast: Ahi
·
Hästvård Är det någon som vet var i Stockholm och Södermanland det går kvarka? Bra att veta så man kan undvika... :eek:
Svar
8
· Visningar
905
Hästvård Om jag har förstått saken rätt så är Kissing spines och överliggande tornutskott samma sak, och jag undrar om en sådan häst med...
Svar
8
· Visningar
2 161
Senast: Grazia
·
T
Hästvård Min 5-åriga häst står med frambenen ganska långt in under sig när han vilar/sover i hagen. Vad kan det bero på? Han visar ingen hälta...
Svar
1
· Visningar
659
Senast: lenizen
·
S
Hästvård Hur ofta verkar ni era barfota hästar? Alltså inte föl utan ridhästar.
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 711
Senast: truls
·
Hästvård Blivande foderhästen har på bogen en liten "klump" eller vad man ska säga, utanpå huden alltså... Detta är inget farligt, säger ägaren...
Svar
2
· Visningar
660
Senast: fiaskurken
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp