Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Kom till stallet ikväll och möttes av en halt kuse. Tror han måste ha åstadkommit det i hagen med kompisen, de brukar busa. Inga sår...
Svar
18
· Visningar
14 626
Senast: Lotus
·
Foder & Strö har ponnysar lättare att få fång när de äter gräs? Det är en mini shettis. Jag har hört att ponnyn har lättare att få det.
Svar
15
· Visningar
1 122
Senast: armada
·
K
Foder & Strö Vad tycker ni jag ska ge mitt fullblodssto för att få upp hennes hull mer?! Hon är lite för mager för att vara dräktig i 6:e veckan! Hon...
Svar
5
· Visningar
806
Senast: Jessica
·
Foder & Strö Mitt ena arabsto fick fång för 3 veckor sedan men är ok nu igen. Nu undrar jag vad jag ska fodra henne med? Idag får hon endast hö o...
Svar
1
· Visningar
728
Senast: Sirisiri
·
A
Hästvård Är det någon här som har Old Macs funtionshästskor? Hurdana är de? funkar de? vill veta allt... :p tack för svar :bow:
Svar
3
· Visningar
791
Senast: Spider84
·
A
Hästvård Jag undrar vad ni tycker,,jag har en hbl's åring,som har varit skadad och stått i utebox ett par veckor,blev där deprimerad och rasade i...
Svar
10
· Visningar
1 028
Senast: snofflan
·
P
Hästvård Idag när jag kom till stallet så låg ett av stona ner. Min första tanke var- är hon också med föl. Ljuvret är helt tomt men hon är rund...
Svar
1
· Visningar
1 200
Senast: snofflan
·
Foder & Strö Vad betalar ni för hö och havre? En bonde tar 30 kr balen men jag vet inte hur mycket det är i den. Sedan för en stor silltunna tar han...
Svar
12
· Visningar
900
Senast: Tickan
·
J
Hästvård Min häst har fortfarande inte tappat sin vinterpäls, hon har inte mycket päls på vintern, men den är lika "tjock" nu i juni som den var... 2
Svar
20
· Visningar
3 455
Senast: Evergreen
·
P
Hästvård Min häst har hostat i 5 dagar nu, mest torrhosta när man sätter igång honom i trav efter uppvärmningen, men han hade tydligen hostat...
Svar
2
· Visningar
658
Senast: Guatemala
·
A
Hästvård Min häst tappar sina skor efter bara 3 veckor! :( Han springer väldigt mycket i hagen (STOR hage!), där det finns ganska mycket sten på...
Svar
5
· Visningar
812
Senast: Lazio
·
G
Hästvård Vet en häst som när man kratsat bakhovarna och släpper hoven (spec den ena), liksom drar åt sig benet uppåt/under sig. Kan liksom...
Svar
2
· Visningar
1 017
Senast: Mariqa
·
B
Foder & Strö Finns det maxgräns på givan av Betfor? Jag har en liten pålle som jag försökt ge olja ett tag nu, men blä så äckligt säger han! Älskar... 2
Svar
25
· Visningar
1 564
Senast: Arabis
·
Hästvård min shettisvalack har nån sorts eksem i manen. han kliar sej i manen och svansbotten och har fått sår. det är första året vi har honom...
Svar
8
· Visningar
972
Senast: Emmizen85
·
G
Hästvård Varför ger man det?
Svar
1
· Visningar
690
Senast: paradox
·
Hästvård Jag är litte bekymrad över en av hästarna. Det är den miskötta valacken jag tog hem för några väcker sedan. Litte bakgrunds info...
Svar
10
· Visningar
1 710
Senast: Pelle_P
·
F
Hästvård Någon som känner sig och vill förklara hur man tar sig ur det här?? *desperat* För ett och ett halvt år sedan köpte jag en arab, då 7...
Svar
5
· Visningar
1 056
Senast: Nattis_83
·
S
Hästvård Jag var hos min kiropraktor med hästen igår.. Jag har ju vetat att han inte varit fräsh därför har jag bara skrittat honom i ca 2...
Svar
18
· Visningar
1 786
Senast: Boj
·
B
Foder & Strö Vad hade ni lagt en 3-årig arabgaloppör (hingst) på för Mj-behov? Han tränar 5 dagar i veckan, varierande i skog och på liten rundbana... 2 3
Svar
45
· Visningar
2 276
Senast: skutt
·
Hästvård Vet någon om ringorm kan smittas genom samma hage? Grannen har en islänning som går i en hage där stutar med ringorm tidigare har gått...
Svar
4
· Visningar
867
Senast: Catina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka