07:orna, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
@mackan @sorbifolia @Novalisa
Tack för fina ord!

Idag har jag köpt en ny tävlingskavaj från Cavalleri Toscana. Har spanat på den sen i somras men tyckt att 5000kr är för mycket. Idag fick jag den för 50% och då var valet lätt. Marinblå med detaljer med sidenband. Kort med dubbel sprund bak, alltså en hoppkavaj egentligen. Jag har ju dvärgben så det är bara bra för mig :p

Bestämde mig för att aktivera höger ben lite mer och det var INTE populärt :p klart det blir konstigt när hon är van att benet bara hänger där och helt plötsligt är det aktivt :o
Nåväl hon får lära sig helt enkelt, eller så glömmer jag bort det om några dagar.
 
@mackan @sorbifolia @Novalisa
Tack för fina ord!

Idag har jag köpt en ny tävlingskavaj från Cavalleri Toscana. Har spanat på den sen i somras men tyckt att 5000kr är för mycket. Idag fick jag den för 50% och då var valet lätt. Marinblå med detaljer med sidenband. Kort med dubbel sprund bak, alltså en hoppkavaj egentligen. Jag har ju dvärgben så det är bara bra för mig :p

Bestämde mig för att aktivera höger ben lite mer och det var INTE populärt :p klart det blir konstigt när hon är van att benet bara hänger där och helt plötsligt är det aktivt :o
Nåväl hon får lära sig helt enkelt, eller så glömmer jag bort det om några dagar.
Ni va så fina i går, kul att se. Jag är dock fortfarande lite i chock över :turd:.
Snygga ni kommer vara med nya kavajen.
 
@Jfrelin och @Charlotte1975 intressant för mig också att få :turd: för :turd: som inte tillhörde min häst, när jag satt och red. Jag kände mig matt redan innan..:wtf:

Ridningen ska jag nog lägga ner, mockning är jag bra på, det är nog möjligen där jag har en framtid om jag ska hålla på med hästar. Fy fan vad segt det är när det bara går skit...
 
Har missat nåt? Vilket :turd:???:laugh::laugh:

@Marvin Det var väl för väl att hon kom till slut o inte behövde åka tillbaka pga obetald resa...;)
:D Hoppas nu hon håller sig frisk o fräsch o inte har plockat upp nåt skit på vägen hit.
 
Idag är det två månader kvar till beräknad fölning för Queenie! Firades med en omgång under borsten, men hade nog behövts ett svansbad också tror jag. :eek: Hon har redan börjat fälla, kommer bli päls överallt när det väl sätter igång. :p

DSC_0152_zpsb4o08q7i.jpg


DSC_0157_zpsfqsinwsd.jpg


Vart tog min smäckra sportponny vägen? :p

IMG_20150220_104420_zpslrjebxqk.jpg


DSC_2062_zps1e2502c9.jpg
 
@Novali01 Vi tränade ju i helgen på en privat anläggning och ägaren till gården tyckte att man skulle släppa allt man har för händerna och plocka upp bajset direkt om hästen bajsade. Nästan så man skulle sitta av och plocka upp. Det fick vi alla veta.
 
@Novali01 Vi tränade ju i helgen på en privat anläggning och ägaren till gården tyckte att man skulle släppa allt man har för händerna och plocka upp bajset direkt om hästen bajsade. Nästan så man skulle sitta av och plocka upp. Det fick vi alla veta.

En sån som jag kallar Bajs-Stasi alltså. Träffade på några såna när jag bodde i Norge. :D:angel:
 
@Novali01 Vi tränade ju i helgen på en privat anläggning och ägaren till gården tyckte att man skulle släppa allt man har för händerna och plocka upp bajset direkt om hästen bajsade. Nästan så man skulle sitta av och plocka upp. Det fick vi alla veta.
Sådär är det på den lilla ridskolan vi har som granne, där tvärnitar alla och hoppar av bums när hästen lyfter på svansen! :laugh:
 
Ikväll har jag varit och hopptränat med Chatsi. Hade egentligen ingen lust att träna och har letat efter reserv sedan förra veckan utan att hitta nån. Så då tänkte jag att när jag ändå har betalat den kan jag väl åka dit och hoppa lite, det är väl bara nyttigt. Jo, men eller hur.

Jobbade natten till idag, vaknade igår med halsont och under jobbpasset slog förkylningen fram ordentligt med rinnande näsa. Fick stressa för att hinna till träningen, som vanligt. Varnade tränaren för att jag var extra trögtänkt idag... Sen var jag som en klick smör i en varm teflonpanna, halkade omkring i sadeln, höll på att ramla av två gånger, ena gången för att jag tappade ytterstigbygeln i ett språng och sen bara gled jag iväg och hamnade framme på halsen. Andra gången för att hon stannade på utsprånget i en kombination där vi kom helt tokigt. Kroppen lydde inte, såg inga distanser. Jätteläskigt! Chatsi gick inte fram och slog med huvudet för att jag hängde i tyglarna på henne.
Lyckades åla oss runt en bana utan att slå ihjäl oss till slut. Kämpade för att inte ramla av eller börja gråta.

Sen efteråt när tränaren hade återkoppling fick jag ett psykbryt och storgrät och hulkade att jag inte ORKAR. Stackars tränaren såg ut såhär: :eek: Jag vill så himla mycket, men egentligen orkar jag ju inte, och jag fattar inte hur jag ska lösa det. Känner mig helt obildbar, samtidigt som jag ändå på något sätt börjar bli en duktig kirurg, så ibland har jag väl kontroll på kroppen (eller iaf händerna).

Mitt liv hade varit så mycket enklare om jag bara kunde nöja mig med att lulla i skogen några dagar i veckan.
ELLER ha ett jobb som inte suger åt sig hela ens kropp och själ så fort man visar sig där.
Jag är ju inte ensam om det här, mina (kvinnliga) kollegor har inte heller tid att gå till tandläkaren, missar att ta sina cellprover, har aldrig tid att gå till frisören och sitter och gråter till reklamfilm dagen efter nattjour. :crazy:

Min väninna som har Chatsi undrar om det är värt det? Jag undrar vad alternativet är.

Jag tror jag behöver semester.

Har nog varit mer stressad än jag insett över hela väntan och strulet med Rut. Jag har varit på dåligt humör i 2 månader, stackars särbon. Tappat och vält ut saker, kraschat telefonen. Mäh.

Så, nu har jag kräkt ur mig allt på ett öppet forum. Smart.
Nu ska jag gå och bryta ihop, och sen komma igen. För det är väl det man kan göra.
 
@Kirre Nu har jag ju ändå tagit det ganska lugnt? Inte haft häst på heltid på hela vintern, bara ridit 1-2 dagar i veckorna och på helgen.
 
@Kirre Nu har jag ju ändå tagit det ganska lugnt? Inte haft häst på heltid på hela vintern, bara ridit 1-2 dagar i veckorna och på helgen.

Det är ju ett väldigt påfrestande yrke du har, vad jag har förstått. Finns ingen möjlighet att gå ner lite i tid, en period bara ? :) Du är en kämpe, vad jag kan utläsa av dina inlägg.
 
Det är ju ett väldigt påfrestande yrke du har, vad jag har förstått. Finns ingen möjlighet att gå ner lite i tid, en period bara ? :) Du är en kämpe, vad jag kan utläsa av dina inlägg.

Jag har svårt att se hur man skulle kunna lösa det schematekniskt, utan att jag förlorar alltför mycket operationstid. Å andra sidan, många av kollegorna har föräldrarledigt en halv dag i veckan. Sen hjälper det väl inte om det bara är en kort period, det här kommer ju inte att bli bättre efterhand, snarare kommer kraven att öka. Och när jag går över och blir bakjour blir jourpassen ännu längre, då jobbar man dagen, har jour natten och jobbar sedan halvdag dagen efter (och det är ingen som lyckas gå hem efter den halva dagen, utan de fastnar i allt som behöver göras). Vi måste vara helt knäppa hela bunten! :love:
 
@Marvin lite knäpp är man nog om man håller på med hästar, så är det bara. Jag bröt ihop igår när jag försökte klippa en film från träningen i helgen för om sanningen ska fram så gick det rent åt H-e. Han stod emot och var supertrock och jag blev passiv. Han sparkade bakut mer eller mindre i varje byte och det står ganska klart att något inte är bra. Antingen är det jag som inte rider bra, eller så gillar han inte sadeln (som är ny för oss fortfarande), eller så har han ont nu när jag har börjat introducera lite mer samling. Men knäpp blir jag av det. Som OM jag inte var tillräckligt knäpp innan.
 
@Marvin Jag som är sjukskriven för utmattning ser precis samma varningssignaler som jag missade hos mig själv...

Börja med semester. Eller kanske prata med någon om att bli sjukskriven tills vidare.

Även om man inte "gör" en massa en period, så kan det göra att man blir ännu tröttare, för att man då får chansen att varva ned lite. Sedan tror jag du behöver bestämma dig för var någonstans du ska vara bäst, med hästarna eller på jobbet. Man kan inte vara bäst överallt...
 
@Habina Jo, jag vet, jag ser dem själv, och har gjort under en väldigt lång tid. Jag balanserar hela tiden på gränsen av vad jag klarar av. Nu blev det lite för mycket och då tippar jag.

Gick in i en utmattningsdepression för ca 12 år sedan, som ledde till att jag bytte karriär, flyttade utomlands och pluggade medicin istället. Efter den kraschen har jag aldrig riktigt kommit tillbaka till den ork jag hade förut, men jag försöker rätt ihärdigt ändå...

Jag var ju sjukskriven större delen av hösten pga mina frakturer, mådde mycket bättre då, fast då var jag rastlös istället.

Kanske borde jag inte åka och träna alls i veckorna, utan bara på lediga helger, men alla tränare kommer ju veckodagar, så då blir det inte så mycket träning.

Jag och min förkylning är kvar hemma i sängen idag iaf, har slutat att gå till jobbet tvärförkyld, men nu har jag dåligt samvete över min inställda mottagning. I morgon har jag bakjouren på dagen och behövs på jobbet...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Bra torrfoder
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Dressyrsnack 17
  • Hijabis i stallet!

Omröstningar

Tillbaka
Upp