@Shudde Haha, så sött!
Tråkigt med 07:an dock.
Igår red vi ut med sällskap, och i början försökte hon gå off road flera gånger, hon liksom får syn på nåt spännande (typ en gran

) och då styr hon liksom ditåt. I trav och galopp är det inga problem, men då har jag ju kortare tyglar också.
Vi såg två stora älgar, som stod ca 100 m ut på kalhygget på vänster sida av vägen. Jag stannade, och jag, den andra ryttaren och den andra hästen tittade på älgarna. Den andra hästen fick sån hjärtklappning att ryttaren kunde känna hjärtat slå genom sadeln.

Rutan tittade på en gran på höger sida av vägen.

När älgarna gick så såg hon det, vände på huvudet och tittade till lite, men vände sen tillbaka och kollade på sitt håll.
Red en lång runda med mycket trav och en lång (1 km) galoppsträcka, mycket nyttigt. Hon var superpigg! Provade galoppfattningar från nedsutten trav, då gick det bättre. Fick några riktigt bra fattningar åt varje håll.
Idag red vi ut med sällskap igen, nu höll hon sig på vägen!
Lite lugnare runda idag, men hon var fortfarande pigg, men mindre spänd och jag kunde rida henne rundare och djupare i traven.
Hon både står och går ju gärna med huvudet väldigt högt, jag har mutat med morötter för att få henne att sänka det lite, och försökt stretcha åt sidorna. I början stod hon med hopknipt mun och vägrade äta morötter om man inte höll dem rakt framför mulen på henne, men nu har hon börjat följa efter och stretchar rätt bra åt båda sidorna.
Hon verkar ha landat bra nu, hon rullar sig mer (tyvärr!) och igår kväll när stallägaren kom ut så hade hon gått in och lagt sig i boxen.
Idag efter ridningen så provade vi att lasta. Hon tittade skeptiskt på transporten, men när jag gick in gick hon rakt in efter. Duktig tjej!