Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om Isabell kom och sa att jag måste rida med höger hand ovan för axeln så skulle jag göra det dock
@Jfrelin och @Amanda_F jag tror att jag ska komma ihåg er när/om jag får hem min nu åring och den ska ridas på hemmaplan, jag lär aldrig kunna utbilda den själv och kommer behöva god hjälp av duktiga riders...själv får jag väl tanta runt i skogen med henne.
(jo det hör hemma här eftersom hon är dotter till en -07:a)
Åh vad fint, det ska jag också komma ihåg. Och det är KLART hon hör hemma här!@Jfrelin och @Amanda_F jag tror att jag ska komma ihåg er när/om jag får hem min nu åring och den ska ridas på hemmaplan, jag lär aldrig kunna utbilda den själv och kommer behöva god hjälp av duktiga riders...själv får jag väl tanta runt i skogen med henne.
(jo det hör hemma här eftersom hon är dotter till en -07:a)
Men, fy vad jobbig situation för dig och din samboUppdatering:
Svar från vår MR på v.f igår, de hittar ingen orsak till hälta. En liten pålagring hittades i det yttre sidoligamentets fäste, men det bedöms sakna betydelse. Jag frågade vad vi kan göra för att fortsätta letandet efter orsaken till hälta/svullnad men vet. svarade "ingenting, nästa steg är obduktion".
Vi står i en återvänds gång.
Hältan, värmen och svullnaden i h.f kom tillbaka i måndags,
Hon kunde stå på benet men gick ojämnt och gör 50%-iga vändningar på gången. Höjd temp men inte feber. = Boxvila två dygn igen, igår var hon varm men inte svullen, vänder på 100% och skrittar normalt. Exakt samma symptom som för 10 dagar sedan, kommer från ingenstans och försvinner efter någon dag på box. Jag vill så gärna att detta skall vara en hovböld..
Så. Idag åker vi till en ny klinik och en ny veterinär.
Jag vill få ett annat öga på det. På bägge fram.
Hon mår dåligt både psykiskt och fysiskt just nu, och jag mår dåligt av att vara i stallet.
Får man klaga ännu mer?
Innan jag åkte till stallet för att upptäcka att hältan återkommit var vi på Danderyd hela eftermiddagen, min sambo och fästman blev diagnostiserad med elakartad hudcancer och opererades direkt på tisdag morgon. Prognosen är god men vi är trasiga inombords.
(@Amanda_F nu har du säkert inte den kontakten med min svägerska , men jag vill ändå be dig att inte nämna något om detta till henne, om tillfälle skulle ges.)
Uppdatering:
Svar från vår MR på v.f igår, de hittar ingen orsak till hälta. En liten pålagring hittades i det yttre sidoligamentets fäste, men det bedöms sakna betydelse. Jag frågade vad vi kan göra för att fortsätta letandet efter orsaken till hälta/svullnad men vet. svarade "ingenting, nästa steg är obduktion".
Vi står i en återvänds gång.
Hältan, värmen och svullnaden i h.f kom tillbaka i måndags,
Hon kunde stå på benet men gick ojämnt och gör 50%-iga vändningar på gången. Höjd temp men inte feber. = Boxvila två dygn igen, igår var hon varm men inte svullen, vänder på 100% och skrittar normalt. Exakt samma symptom som för 10 dagar sedan, kommer från ingenstans och försvinner efter någon dag på box. Jag vill så gärna att detta skall vara en hovböld..
Så. Idag åker vi till en ny klinik och en ny veterinär.
Jag vill få ett annat öga på det. På bägge fram.
Hon mår dåligt både psykiskt och fysiskt just nu, och jag mår dåligt av att vara i stallet.
Får man klaga ännu mer?
Innan jag åkte till stallet för att upptäcka att hältan återkommit var vi på Danderyd hela eftermiddagen, min sambo och fästman blev diagnostiserad med elakartad hudcancer och opererades direkt på tisdag morgon. Prognosen är god men vi är trasiga inombords.
(@Amanda_F nu har du säkert inte den kontakten med min svägerska , men jag vill ändå be dig att inte nämna något om detta till henne, om tillfälle skulle ges.)