Sv: 07
rna!
Jag vill också komma igång!
Men de är helt satans omöjligt. Hon går fortfarande i samma hage som sin mamma fast tillsammans med en annan häst också. Just nu har vi inte hagar så vi kan dela på dom. Men hon diar ingenting och de står såklart i separata boxar.. De har de gjort sen hon var 4 månader. De står i varsin enda av stallet också..
MEN
_ v a r e n d a
_ gång jag ska göra något med henne så blir morsan hel galen. Har aldrig varit med om något liknande. Ska jag ut och gå så pass att hon hamnar utom synhåll för morsan så måste jag ta in henne i boxen och ge henne mat så hon inte springer så pass att hon kastar fölet i magen.
Det är ju helt otroligt. Så nu lutar de faktist åt att jag skickar iväg Gnista på inkörning. De här går inte längre.
Men frågan är hur fasen man ska lägga upp det.
Vad är bäst egentligen? Ett par månader före betet eller ett par månader efter betet? Eller båda två? (huva va dyrt)
Vore ju smidigt om hon kunde vänjas vid banan samtidigt så man slipper de där 4-5 besökena som man bara går runt och tittar på allting.
Jag har ring och hört med en tränare och han tog 250kr/dygnet.. och de var lite väl saftigt om hon ska stå där två månader före betet och två månader efter.. ungefär 40 000 med moms..
Eller om man ska låta na vara till sommaren eller pröva på själv, men de bästa är ju om hon är oformad när hon kommer till inköraren..
Det snurrar i mitt huvud..
Åsikter?