Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så fin han är ! Så vackert med apelkastade hästar. Du visar bilder alldeles för sällan.@Fiorano Kul att du är tillbaka! Ni är så fina tillsammans. Hoppas du får behålla henne!
@Maja_Kandi Fina bilder!
@sommarminne trevlig han ser ut! Ni har verkligen utvecklats!
Kl
Min pålle fick springa lös i snön och gå på promenad idag. Pigg och glad och långhårig, så det får allt bli klippning någon dag.
Tog några bilder på honom
![]()
![]()
![]()
Han ser ut som en lurvig liten ponny nu![]()
Så fin han är ! Så vackert med apelkastade hästar. Du visar bilder alldeles för sällan.
Vad konstigt, min har fått kiro direkt efter tandfix av denna vet.Hade veterinär idag, för tandläkarbesök och kiropraktisk genomgång. Tyvärr blev det ingen kiro eftersom sederingen av tandläkarbesöket skulle minska effekten. Är väl bra iofs att ta det vid separata tillfällen, men då jag bokade detta i december så frågade jag specifikt om detta och fick då svaret att man kan göra båda samtidigt... jaja, inte mer med det. Men jag tycker det känns drygt att vänta i 6 veckor på kiro. Var nyfiken på att se hur det var ställt med ryggen, men å andra sidan hinner jag ju rida henne mer nu och kan utvärdera hur träningen kan ha ev påverkat nåt.
Munnen var iaf fin. Vanliga tråkiga hakar och sånt hon får till följd av sitt bettfel men inget annat att anmärka på. Framförallt inga bettrelaterade märken eller av nosgrimma. Känns sköntDäremot har hon väldigt märkliga laner fick jag höra. De är liksom inte raka i profil utan buktar uppåt. Tänk lite som en båge sett från sidan. Svårt att beskriva men man kände det tydligt.
Fick frågor om hon var tjafsig i munnen och nej, det är hon inte. Klart hon kan säga ifrån men jämfört med andra hästar är hon väldigt trevlig i munnen, vilket även andra som ridit henne emellanåt bekräftat. För med tanke på vilken hake hon hade på vänster sida och lanernas märkliga form sa vet att man brukar märka det i ridningen. Det tyder väl då kanske iaf på att man betslat rätt och ridit rätt med handen. Om hon har en konstig mun men inget märks av så det stör.
Ja det kan säkert vara så, min häst känner hon ju mycket väl. Och det var dessutom en gång då hon hade väldigt ont och reagerade ganska häftigt så det var nästan bra att hon var lite sederad.@SkorpSmulan Tror det kan ha handlat om att hon inte behandlat hästen förr och att jag berättade om hennes skada. Det blir mindre effekt om man knakar till nåt och sen slappnar de av i hela kroppen som vid sedering, då kan "gamla inställningar" gå tillbaka. Eftersom hon inte var bekant med min hästs skada heller så var det nog för säkerhets skull.
Dock tror jag inte det hittas så vansinnigt allvarliga grejer, eftersom hon känns så jämna och bra ridmässigt. Men man ska aldrig ropa hej.