Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ush vad jobbigt. Hoppas lilla katten blir bra och så bra att ni har försäkring, alla katter har ju inte det.Usch jag måste gnälla av mig av bara attan idag känner jag. Hela den här hösten/vintern har varit himla tuff med cancer på svärfar och allt vad den behandlingen innebär. Vi var tvungna att avboka vår utomlandsresa pga att hans mående har varit kritiskt men nu sakta men säkert har han blivit lite piggare och vi bokade ny resa igår.
Idag när jag kommer hem från stallet så sitter min ena kissekatt och fullkomligt skriker i sin låda när han ska kissa. Kommer ingenting och han skriker och försöker men de går bara inte. Får åka in akut till djursjukhuset och vi tror först att han bara har urinvägsinfektion men när han röntgas så hittar dom massor av stora njurstenar vilket är väldigt ovanligt hos katter som är så unga. 2-3 cm av urinröret va helt fullsatt men stenar så det va bara att lämna honom där och han ska ikväll/natt genomgå sin första av troligtvis tre operationer. Bara denhär första operationen och natten där kommer att gå på tio tusen och då är detta den enklaste operationen dom provar först men hon trodde inte att det skulle räcka utan va orolig över att den yttersta delen av urinröret skulle behövas amputeras(antar att ni anar vad det innebär).
De är ju tur att man har försäkring men de lär bli en oerhört dyr historia dehär.
Jag blir så ledsen! Pengarna bara far iväg och det finns inte på kartan att inte låta dom göra precis allt dom kan men det känns rätt bittert att vi har hunnit boka resan. Dom pengarna hade vi behövt ha nu.
Detta har inget med hästen att göra men jag va prompt tvungen att gnälla och lipa av mig. Älskade lilla kissen måste bara bli bra igen!![]()