@sommarminne
Huvva, stackars kisse! Hoppas han blir bra, sjukt drygt med djursjukhuset. De borde inte kunna ta fullt betalt när kisse bara är där? Och så tungt med svärfar... Det är verkligen helt sant att man borde uppskatta det man har i livet mer.
@Fiorano
Roligt att du är tillbaka i tråden igen! Trist att du varit sjuk, men så skönt med ridhus... Det kan jag verkligen sakna ibland.
@stjarnfrugt
Hoppas det bara är nån övergående hosta som läker ut snabbt nu när hon får sova inne. Roligt att få prova ny häst.
@sassiball
Alltså GP

Hon är så fin!
KL
Här är det också snöyra, har kommit massor nu i dagarna!

Queenie gick ju en hoppträning i tisdags och sen var det dressyrträning i onsdags. Vila i torsdags och sen äkta flurväder tills nu, så hon fick lite långledigt.

Men hon var så sjukt fin på båda träningarna så det var befogat!
Min underbara sambo kom förbi efter sitt jobb och filmade hela träningen.

Fick börja med att jogga på volt, få ner henne riktigt lång och låg och mjuk med sving genom hela kroppen. Jag som tyckte hon kändes rätt fin innan.

Men vad vi utvecklats sen i somras! Nu tar det bara fem-tio minuter att nå det som tog en hel träning förut.

Och när hon kommer dit där hon riktigt gungar genom hela ryggen blir hon så mjuk och igenom och på tygeln att resten också börjar falla på plats. Då är det bara skräpet i sadeln som ska sitta riktigt och göra det hon ska.

Red övergångar trav - galopp där jag fick öva på att misslyckas. Låta det gå dåligt för att sen få till det bättre. Jag gör för mycket, för abrupt avbrott, för hastig galoppskänkel. Tänk och använd höften - oj kolla det funkade!

Jag bara älskar min tränare! Sen blev det lite skänkelvikningar och lite större trav på diagonalerna. Jag kan inte svänga upptäckte vi, jag som tyckte jag tog hörnet så bra hamnade långt ut på långsidan innan jag kom ut från väggen.
Vi hittade till en bra arbetsform för LB-LA och började surra lite kring program, wiho!
Håller på att fixa film nu, den är lite lång så ska försöka korta ner den lite.