Sv: 08
rna del 7
Kom gärna med feedback men försök att vara snälla

Sådär ja, grattis till eran första start

Envis som en åsna är du

Fin hon är din fux, ut och tävla och få rutin
Så jättetråkigt!
Har du funderat på Lisbeth Johnson eller Ann Lindgren, som båda hanterar "besvärliga" hästar med lugna icke-våldsmetoder? Ann är dessutom certifierad Monty Roberts instruktör.
Nej, jag har lite svårt att läsa böcker och vill inte ta lektion, har inte möjlighet att åka land och rike för att få tag på personer som kan hjälpa mig, jag vill ju försöka själv, det var liksom det som var meningen med köpet.....
Nu har iallafall den stora besvikelsen lagt sig och vi åkte och hämtade henne i dag efter jobbet, hon var väldigt glad att se oss, hon blev lugn i min närvaro och höll sig till mig, känns bra. La sig och rulla så fort hon kom ut i hagen hemma, sprang och ruskade på huvudet hälsade på dom andra och sprang sedan till maten.
Nu ska hon få vara ute i hagen med sina kompisar och slippa krav från mig i några veckor, jag har lagt ner fölprojektet och inridningsprojektet. Hon behöver tid, jag får sluta att ha bråttom, det är inte hennes fel att hon är som hon är. Känns väldigt skönt att hon är hemma igen