1-års träff

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Tiggertjejen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 970
T

Tiggertjejen

Fick ett brev med ett foto på Gizmo och de andra valparna i hans kull med en inbjudan till en ettårs träff idag, vad gör man där?

Sv: 1-års träff

Man pekar på varandras hundar och utbrister: nämen oj vad din vuxit, oj vad busig din är, men guuu så söta, min kan göra konster ;)..Äh, jag vet inte :)

Wow vad skoj! Man träffas allihopa från den kullen och har trevligt. Jag hade varit glad om Jasons uppfödare hade ordnat valpträff som dom sa dom skulle.

Oki, jag ska nog tacka ja till att komma. Kan vara kul att se en massa Gizmos ju.

Har visserligen inte varit på någon träff än med min vovve (ska på 4-månadersträff den 7:e augusti), men jag kan tänka mig vad som händer:
Människorna jämför sin valpar/unghundar, påpekar skillnader och likheter, skryter om vad hundarna har lärt sig osv.
Valparna/hundarna hälsar på mamma (kanske eventuellt även pappa), och leker med varandra. Kanske springer tillbaka till mattes och husses trygghet.

Vet inte vad vi ska göra mer på Izors valpträff än det jag skrivit.
Men det ska bli väldigt spännande, framför allt att se om Izors syskon har samma egenheter som han. :D
En sak vet jag redan nu och det är att vår vovve är bättre på att gå i koppel än pappan.

Okej, det ska ju bli kul att se hur många av dem i Gizmos kull som blev långhåriga, sen kanske höra vad de andra gör med sina hundar.

Har försökt nå dem i två dagar nu, men jag tror att de jobbar så jag får testa imorgon igen.

Nu har jag ju varit där, jättekul var det.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 210
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 604
Senast: ufot
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 613
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 318
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Artfex S