+ 1 på bröllop

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare pepp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 220
  • Visningar Visningar 19 575
Nej, det behöver man inte.. Spa blev det inte och lyxmat kan jag inte säga att det var heller.
Inget jag själv kunde påverka i de fall jag inte anordnade själv. Och då blev det budget. ;)

Men barn/djurvakt och resor kostar ju oavsett? Mat för en hel dag när man är ute kostar oavsett?
Någon aktivitet bör man kanske göra när man ses en hel dag? Allt kostar ju?

Det kostar för brudparet att gifta sig och det kostar för gästerna att komma.
Man kan gå på drop in-vigsel, det är ju populärt nu, och det tycker jag är ett perfekt alternativ.
Eller en enklare grillfest hemma med vigsel som överraskning?
Då kommer både brudpar och gäster undan med plånboken i behåll. :)

Jag tror inte att jag sa att det alltid kostade 5000 att gå på bröllop, utan att det var ett snitt. Det var i alla fall det jag menade, beräknat på de jag har varit med på. Är man inte med på hippan/sexan blir det betydligt billigare! :)
På möhippor jag varit med och planerat har vi lyckats med budget. En eller två aktiviteter kan ju kosta men alla behöver inte göra det. Någon kan silversmide, någon annan magdans eller så kan man ha pulkaåkning och vattenkrig. Picknick istället för att äta ute, laga middagen tillsammans.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi gifter oss i vår. En liten borgerlig vigsel och en blygsam men påkostad middag för 6 personer med hotellövernattning för alla som... 2
Svar
24
· Visningar
2 183
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill... 2
Svar
32
· Visningar
2 967
Senast: Amha
·
Övr. Hund Jag behöver höra nya infallsvinklar. Jag har en ung tysk terrier. Är uppväxt med rasen, men hon är min första egna. Enda sedan jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 356
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 530
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Bildtråd