Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@fritz_92
Att bomba tråden är helt OK för min del iaf!
Skönt att du äntligen fått transporten, man blir lite mer fri på och göra saker då med hästarna.
Ja jag tror dom flesta njuter på ganska bra när solen väl är framme, vi har haft några dagar med regn och mulet nu så tror det var uppskattat.
Är din också barfota eller såg jag helt fel?
Vad duktiga ni är och jädrans vilken fart han har (ge gärna lite till Miraz)
Han ser ut att älska det där med hoppningen, verkligen kul!
---------------------------------
Jag måste få berätta att nu för tiden så får jag höra många olika saker om just Miraz och hennes lugn, "är hon verkligen en arab?", "man kan inte tro att hon är arab".. Tja, många har ju fått för sig att araber är hispiga och pigga men om dom fick träffa några araber irl så kanske det skulle sjunka in att det faktiskt sällan är så.
Men och andra sidan så har Miraz varit väldigt seg sen vi kom upp till lösdriften, tror dock det har med utevistelse dygnet runt och göra igen samt pälsbytet såklart.
Nog om den lillskiten!
Vad har alla för planer med sina kusar denna vecka tro?![]()
![]()
Kul! Vi köpte i december en gård typ i LjurhallaSå du kanske känner igen dig på bilden ovan
![]()
Tack vad snällt sagt.Det känns inte som jag behöver tvinga honom att springa eller hoppa direkt.
Japp han är barfota.Har boots när vi rider ut.
Nu är ju min bara hälften arab men han har iallafall energi och är väldigt vaken. Trots att vi varit ute på långtur 1.5 h så första han gör i hagen är att leka med kompisarna.. Hispig kan han vara. Han kan hoppa högt eller snurra runt men sen lugnar han sig lika snabbt igen. Sitter jag på hoppar han oftast ett jämfota hopp rakt upp om han blir överraskad. Idag när jag gick jämte honom då snurrar han mer och stelnar.![]()
Jätteduktiga båda två.Igår var det dags för andra tävlingen för Cicero. Dessutom debut på 1 meter. Däremot var många hinder betydligt större än så, och han har bara hoppat bana på 1 meter en gång tidigare. Så jag är jätte nöjd! Vad tycker ni?
Hur har du tänkt att få upp henne i hullet? ska de gå på bete eller stödutfodrar du? tycker det verkar lite svårt när de går på lösdrift, eller?Haha, tro mig Miraz kan hon med ska jag säga. Men ändå är hon lugnet själv så hon är inte hispig och stressig utav sig utan det är sällan hon berör sig utav något som händer runtomkring. Hon kan hoppa till i kroppen utan att hoppa med hovarna (hur ska man förklara?) men inget mer än så.
Förutom här om dagen då hon blev skit rädd för en fågel som flög ur buskarna och alla fåglar därefter hoppa hon högtSå lite fjantig med kanske.
Men farten har inte riktigt varit med sen flytten men samtidigt fäller dom enormt mycket så mycket energi går åt där och dom blir trötta men sen går dom även ute dygnet runt igen och det tar väl och vänjas vid igen gissar jag.
Hon kom ju igång här nu för 2v sedan va? Och har varit framåt och pigg, men på banan blir hon halvseg, ganska tungt underlag så har funderat på om det kan vara det lilla som störs helt enkelt. Men vi kämpar på =D
Jag vet att farten och piggheten finns där inne!
-- Delvis kl.
Min medis hörde av sig idag och ska ta henne imorgon efter jobbet.
Hon har tydligen jobbat mycket och inte hunnit med och höra av sig riktigt. Så jag hoppas det håller i sig nu. Det känns bra med henne som sagt. Mjuk och följsam och lyssnar väldigt bra på mig.
Jag hoppas kunna hoppa upp och skritta nu denna veckan, lite mer fart och klättring OM veterinären ej kommer men annars blir det bara lugna skritturer för dom båda
Ska fasen försöka planera lite nu, Miraz ska på utställning om 2mån och hon har inte ens klarat första saken, att stå still längre stund! Så det är mycket nu. Lär få upp hullet och mer muskler, få henne fin igen.
Tänkte jag skulle ta och duscha dom i helgen också, kanske lite päls följer med där tänkte jag.
Sen ska hon väl rakas i ansiktet och öronen ska bli lite fina också. Vet inte hur jag ska fixa det, kan ingenting om sånt
Lär lägga in lite hoppning från marken nu också, törs man göra det ca 2ggr/veckan eller är det och ta i?
Blir ju ingen längre stund liksom utan bara några skrutt, lite studs bland annat.
Sen ut och tömköra, rida i backar upp och ner (gud vad hon kommer älska mig)haha
Hm, känns som jag lagt upp lite vad vi lär göra åtminstone! haha
Då jag växt upp i Borås kommun och då gått i skola åt andra hållet så har jag ytterst lite koll åt det hållet mer än Gabrielssons. Har cyklat där omkring några gånger men har inte koll på några hus.Ser jättefint ut! Egen ridbana och allt.
![]()
Tack @KrullTroll @Catrool , jag tror också att det ger sig lite med tiden. Tycker att jag ser förbättringar redan, de går längre i från varandra i hagen och i går efter vår lyckade uteritt med den ena som handhäst släppte jag bara in A i hagen och fortsatte borsta lite på Kaprifol och det var inga problem, A gick och åt gräs.
![]()
Idag ska jag försöka dra med mig sambon på en ridtur!
Annars är det hagbygge som är prio, det finns fortfarande lite gräs kvar i första hagen, men det finns redan jättemycket gräs i den andra hagen så vill få ut dem där så fort som möjligt.. (lyxproblem efter flera år i stall med lite med bete!)![]()
Hur har du tänkt att få upp henne i hullet? ska de gå på bete eller stödutfodrar du? tycker det verkar lite svårt när de går på lösdrift, eller?![]()