Usch, vad tråkigt med höet @Molin. Inte kul att behöva vara orolig för att de inte får i sig tillräckligt... Tur att betesperioden i alla fall närmar sig. Om sadeln ligger hyfsat brukar det gå bra att padda upp i väntan på muskler. Hoppas det funkar.@fritz_92
Vad ni ser ut att ha haft kul, fina bilder!
Duktiga ni är.
@Catrool
Vad skönt att han var lugn och fin idag
@sassiball
Tusen tack
Vad kul att ditt pass gick bra idag, låter som det.
Kul att hoppningen fortsätter och gå bra med =D
Kl.
Här blev det vila idag, min rygg värker lite från banbygget igår samt jobbet i natt.
Så dom fick bara sin kraft, nytt vatten och flugmedel på sig. Lite klapp och gos med då
Idag har dom gått en vecka själva och balen, som jag tror är ca 600kg är nästan slutKan ni förstå att mina tjejer varit så hungriga?
Jag menar, vanligtvis med hyfsade värden på hö/hösilage så har det räckt med ca 8-12kg/dag utan kraft för och vara runda och fina.
OK visst detta höet är inte direkt näringsrikt men iaf..
HUR ska jag våga släppa ut dom i lösdriften igen med nät över balarnaSuck.. Jag hoppas innerligt att mina slipper gå tillbaka INNAN betessläppet i mitten av Juni, men tyvärr så tror jag dom kommer få gå tillbaka före det. Det är ju "bara" mitten av maj nu liksom, det är en hel månad kvar innan dom släpps.
Nåja..
Imorgon tänkte jag nästan försöka hinna rida Miraz lite på banan faktiskt, ska prova rida i min dressyrsadel om den ser ut och ligga OK. Hon har inte så pass mycket muskler ännu som sadelprovaren önskade. Kan man ha en pad isåfall tills dess?
För isåfall behöver jag faktiskt inte leta efter en annan till henne, inte just nu.
Har kikat in en sadel jag vill ha till henne men det lär tyvärr vänta, haft så mycket utgifter nu med ny mobil, ny sadel och tja snart veterinären med. Plus att Miraz SKA röntgas i år, jag vill gärna det. Alla säger att det inte är någon panik ännu men det är ändå skönt och ha gjort liksom.
Vi får se hur allt går helt enkelt!
Min lilla donna hon sväller ut på alla bredder i år hon. Det är bra med gräs i hagen nu och det märks. Lättfödd är bara förnamnet. Märktes inte så mycket förra sommaren, men nu har hon väl i det närmaste växt färdigt så nu lägger hon på sig rejält. Tror att jag får passa henne lite, så det inte går överstyr.
Hon har ju känts lite knackig ett tag, men nu har jag tömkört för tränare två lördagar i rad och hon har gått helt rent. Tränaren tror som jag själv var inne på, att hon har växt på sig bak och fått lite mer påskjut och därför belastat mer fram, vilket har gjort att hon sett framtung och obalanserad ut. Hon har ju alltid gett ett så lätt och luftigt intryck tidigare.
Så nu har vi fokuserat på att få henne ärligt fram till yttertömmen och på att korta stegen i traven så att hon böjer ihop lederna bättre bak. Hon blev jättefin, men det blev lite protester första veckan, för jobbigt var det förstås
Hoppas på bild/film nästa vecka.