Utlöst betalt är en sak. Det gör våran vet. som dessutom är nochalant.
Två omgångar har jag varit där med våra schäfer, båda gånger ingnorerade dom det jag kom in för.
Första gången hade våran hanne hoppat över ett cykelställ. Men hoppet blev jämnfota, vilket resulterade i att han fastande på mitten och fick räckeet rakt över snoppen. När jag kom hem upptäckte jag att han blödde. Ringer vet och får komma på en gång.
vet tittar på honom, detär allt hon gör........tittar. ingen undersökning. JO hon konstaterar att han har förhudskatarr, vilket jag svara att det har han med jämna mellan rum. Och att jag har medel hemma som jag spolar rent med!
Detta påpekar hon flera gågner att han har katarr. "Men jag ser inget sår på buken" när jag påpekar skadan "Nä det är för att blodet kommer inifrån, han slog i snoppen!!!"
"Jaja, se till att spola när du kommer hem!" "Nej det tänker jag inte göra!!!" Då tittar hon oförstående på mig, och kommrt sedan på varför jag sa nej. "nej det har du rätt i, det kan NOG svida lite OM han gjort illa sig!"
Dagen efter åkte vi igen, för han kissade blod. Jag bad om en annan vet. Då gjordes den undersökning som man borde gjort med en gång!!!!!
Andra gången var nu i veckan. Han har spytt brun vätska (har haft en tråd om detta). Givetvis fick jag samma vet igen. Precis som förra gången ingnoredaes problemet, utan hon hittat något annat att anmärka på. Irriterade halsmandlar. "De kan spy av det" "Ja det vet jag, men varför är det brun vätska som kommer??" "De kan spy när de är irriterade ihalsen" JA, men värför är det brunt?" "Vi behandlar halsmandlarna först, så får vi se sedan. Det är onödigt att ta blodprov nu och göra röntgen ifall det BARA är halsmandlarna" Då gav jag upp!!
En saftig vet räkning, men inget svar på min fråga!
Detta är en hyfsat stor vet klinik. Som man tycker att de ska ta bättre hand om sina kunder. Men nopp. Dessutom svindyra!! Javisst, det kostar att driva klinik. Men när tom Ultuna är billigare, då kan man börja fundera.
Så nu ska jag till en annan veterinär i en annan kommun!! Det kan inte vara meningen, men tydligen.
Nu har dessutom skruttorvar gått ner i vikt.